תנו לגדול על שקט

יותר ויותר הורים מחליטים כיום למנוע מילדיהם את הגישה לאינטרנט. בפועל, זה אומר שאותם הורים מרחיקים מהילדים את הטלפון החכם. הנחת המוצא היא שהטלפון החכם הוא המכשיר הנגיש והנוח ביותר לגלישה באינטרנט, לכן מטרת היוזמה היא לגמול את הילדים ממנו ולעודד אותם לעבור לתקשורת בין-אישית.

אז כיצד עושים זאת נכון ואיך מבטיחים את היעילות של הפרויקט? הנה כמה טיפים שיכולים לסייע להורים לילדים בגילאים שונים:

1. התאימו את המגבלות לגיל הילדים

כל ילד זקוק למגבלות שעולות בקנה אחד עם יכולת התפיסה שלו. מטבע הדברים, המגבלות על פעוטות עד גיל 3 יהיו שונות מאלו שתטילו על ילדים ובני נוער. מבחינתכם, התאמה של המגבלות לגיל הילדים היא תנאי להצלחת היוזמה ולהעברת המסר בצורה הברורה ביותר.

2. הגבילו גם את האינטרנט הביתי

ילדים בוהים כיום במגוון רחב של מסכים – ולא רק בטלפון הנייד. אף על פי כך שבלתי אפשרי להסתדר בלי חבילת אינטרנט ביתי , אפשר בהחלט להגביל את שעות הצפייה במחשב ובבית. כך משלימים את המהלך ומעבירים לילדים מסר ברור יותר לגבי מה מותר ומה אסור. יתרה על כך, יש הורים שאוסרים על ילדים בגילאים מסוימים להשתמש בסמארטפון – אך מאשרים להם לדבר בטלפון הרגיל שממנו אפשר רק להוציא ולהכניס שיחות .

3. תנו דוגמא אישית לילדים

דוגמא אישית מחייבת את ההורים לכל שינוי שהם רוצים להשיג בחיי הילדים. להורים אין ברירה אלא להראות לילדים שגם הם נגמלים מהטלפון הנייד, מדברים אחד עם השני במקום עם המסך ומבצעים פעולות פיזיות שלא דורשות רביצה על הספה. מבחינת הילדים, דוגמא אישית היא הדרך הכי טובה להבין מה מצופה מהם ולמנוע תסכול.

4. שתפו פעולה עם הורים אחרים

האדם הוא יצור חברתי ומה שקורה בסביבה הקרובה משפיע עלינו לא פחות מאשר מה שמתרחש בתוך הבית. כתוצאה מכך, יוזמה מהסוג של "תנו לגדול על שקט" מנסה לשכנע לא רק הורים אלא גם כיתות שלמות. בפועל, זה הדרך לשיתוף פעולה בין הורים ולהשגת המטרות אצל הילדים.

5. הסבירו על הסיבות להגבלת הגלישה באינטרנט הביתי

ידע הוא כוח ועבור ילדים בגילאים שונים הוא גם עשוי להעניק מוטיבציה. אם אתם רוצים שהילדים שלכם יגדלו בסביבה נטולת טכנולוגיה, עליכם להסביר להם על המטרות בהגבלת הגלישה באינטרנט ביתי ולא להסתפק באיסורים בלבד. יתרה על כך, ממחקרים עולה שמוטיבציה חיובית עובדת בצורה הרבה יותר יעילה מאשר מוטיבציה שלילית ולכן בכל מקרה אין טעם לנסות להעניש את הילדים.

לסיכום, הניסיון להרחיק את הילדים מהסמארטפון דורש מההורים התגייסות מלאה. בפועל, זה אומר שצריך להתאים את סוג המגבלות לגיל הילדים, להגביל גם את האינטרנט הביתי – ולתת להם דוגמא אישית.

לבסוף, כל שנותר הוא לשתף פעולה עם הורים אחרים – ולתת לילדים נימוקים טובים שיפתחו אצלם מוטיבציה חיובית במקום שלילית בכל הנוגע לגלישה באינטרנט הביתי.

  • 5116 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות