תוכנות ריגול בסלולרי – כך תתגוננו

אם חשבתם שהתקנה של תוכנת ריגול בנייד זה דבר שקורה רק בסדרי ג'יימס בונד או סרטי פעולה אחרים אז אתם טועים. תוכנת ריגול בנייד זה דבר שנהיה לצערנו די נפוץ שכן מתקפות סייבר, ריגול אחרי אנשים דרך המיילים והטלפונים הניידים שלהם וביצוע "פישינג" לקבלת פרטים אישיים ומספרי כרטיסי אשראי הם פעולות נפוצות עד מאוד, וחובה לדעת איך לזהות אותן ואיך להיזהר מהן.

תשמרו היטב על הטלפון הנייד החכם שלכם:

הטלפון החכם הנייד של כל אחד ואחת מאיתנו הוא אחד מהפריטים הכי חשובים והכי קרובים אלינו. מעבר לאפשרות ליצור קשר בשיחות או בהודעות בהתאם לתנאים של כל חבילה סלולרית שנבחר, הוא מעדכן אותנו בזמן אמת על כל מה שקורה וגם מאפשר לנו לגלוש באינטרנט דרך חבילות גלישה למיניהן והוא שומר את כל הפרטים שלנו.

כיום הטלפונים החכמים הניידים משמשים אותנו לרכישה בארץ ובחוץ לארץ ואפילו לא צריך להזין את פרטי כרטיס האשראי שכן יש אפשרות של תשלום דרך הנייד. אנחנו שומרים את כל הדברים וכל המידע החשוב שלנו בו- לכן חשוב שנגן עליו ונשמור עליו כמה שיותר קרוב אלינו, נשמור עליו עם סיסמא ולא ניתן אותו לאנשים שאנחנו לא מכירים או נשאיר אותו ללא השגחה.

בנוסף לשמירה על הטלפון החכם הנייד שלנו קרוב אלינו ככל האפשר אנחנו חייבים לזכור שהחיבור המתמיד שלו לאינטרנט דרך חבילת גלישה מאפשר לנו להיות מחוברים כל הזמן אבל גם לכולם להיות מחוברים אלינו ולגורמים עוינים לנסות להתקין תוכנת ריגול בנייד שלנו לצורך שליפת פרטים אישיים או פרטים של כרטיס האשראי לביצוע עסקאות.

התקנת תוכנת ריגול בנייד וביצוע פישינג לצורך שליפת מידע אישי ורגיש:

גורמים עוינים והאקרים למיניהם לא בוחלים באמצעים העומדים לרשותם לנסות לדלות מידע רגיש ואישי דרך המחשבים האישיים שלנו וגם דרך הטלפונים החכמים הניידים שלנו. תחשבו כמה פעמים קיבלתם הודעה או ווטסאפ או מייל שנראו לכם לגיטימיים לגמרי או קישור לא ברור מאיש קשר ברשימת אנשי קשר שלכם וחשבתם ללחוץ עליו? זו אחת הדרכים המוכרות ביותר להיכנס אליכן לנייד ולקבל גישה לכל הפרטים שלכם ששמורים בו ללא אישורכם וללא ידיעתכם.

בטוח שמעתם את המושג 'פישינג' לא פעם ולא פעמיים- מדובר בכל דרך אפשרית לנסות ולגרום לכם להכניס את הפרטים שלכם או ללחוץ על קישור לצורך השארת מידע בו יעשו שימוש לרעה. המושג השני שאותו אולי שמעתם פחות אבל חשוב שתכירו גם אותו הוא תוכנת ריגול- התקנה של תוכנה שכזו דרך לינק שנשלח אליכם ופתחתם מה שמאפשר למי שהתקין אותה להקליט את השיחות שלכם, להעביר את ההודעות ולגשת לכל המידע ששמור אצלכם בנייד.

איך מתגוננים בפני התקפות שכאלה ומגנים על המידע שבנייד שלנו?

  1. אל תפתחו הודעות וקישורים ממקורות שאתם לא מכירים- אם קיבלתם הודעה ממקור שאתם לא מזהים, הודעה שנראית לכם מוזרה, עדכון של משהו שלא קשור אליכם או בקשה להשארת פרטים- פשוט תמחקו את ההודעה.
  2. אל תפתחו קישורים לא ברורים מחברים- גם אם זה איש קשר שאתם מכירים יכול מאוד להיות שהוא שולח לכם קישור דרך בוט או דרך האקר בכדי לגרום לכם להיכנס אליו. אם נשלח אליכם קישור לא ברור מחבר התקשרו אליו להזהיר אותו ומחקו את הקישור.
  3. לא לבצע הורדה והתקנה של אפליקציות ומשחקים וקבצים שלא מגיעים ממקור מוסמך כמו חנות אפליקציות בנייד בטח ובטח לא גרסאות חינמיות או פרוצות של כאלה בתשלום.
  4. לא למהר להכניס את פרטי כרטיס האשראי שלכם בכל אתר ובכל אפליקציה לפני שאתם מוודאים מה היא ושהיא לגיטימית ובטוחה. כמו כן רצוי לא לשמור את הפרטים אלא למלא אותם בכל פעם מחדש.
  5. לפני שאתם ממהרים להצטרף למועדון כלשהו או לשירות לקוחות גם אם זה מותג מוכר- בדקו את ההצעה וודאו שמי שפנה אליכם מכיר את הפרטים שלכם ולא אתם צריכים לספק לו את הפרטים ובכל מקרה אל תמסרו פרטים מזהים לכל גורם שפונה אליכם בטח לא אם מדובר בגורם שאמור להכיר אתכם כמו בנק או סופר.

לאחרונה ישנם הרבה מאוד מתקפות סייבר מגורמים עוינים חלקם גם מנסות לפגוע באזרחים תמימים וללא ידיעתם, הדרך הטובה ביותר היא לבדוק ולוודא ולא לאשר כל הודעה שאתם מקבלים. כמו כן רצוי לבדוק עם חברת הסלולר שלכם אילו אופציות יש לכם לשמירה על ביטחון המידע שבנייד שלכם.

  • 1072 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות