בחירת חבילות גלישה באינטרנט כל מה שחשוב לדעת

בטוח נתקלתם במצב בו מהירות הגלישה של הרשת בבית היתה איטית או נתקעה והתקשרתם לספק שלכם לברר למה זה קורה והוא הפנה אתכם למי שבכלל אחראי על התשתית או להיפך. לא הרבה מהלקוחות של האינטרנט בארץ יודעים אבל בישראל יש חברה שמספקת את האינטרנט וחברה שמספקת את התשתית. מה ההבדל ביניהן, מהי מהירות הגלישה ומי אחראי עליה ומה צריך לדעת לפני שבוחרים חבילת גלישה? בואו נראה.

ספק אינטרנט וספק תשתית- אלה שני ספקים שונים:

ספק האינטרנט היא החברה שמספקת לכם את האינטרנט הביתי ומאפשרת לכם להתחבר קודם כל לתשתית ומשם לרשת האינטרנט העולמית. ספק התשתית היא החברה שמקשרת בין המחשב שלכם לשרת של ספק האינטרנט. בכדי שתהיה לכם חבילת גלישה אתם צריכים את שתי החברות האלה, יותר נכון את שני הספקים- אבל לרוב תהיו בקשר רק עם החברה הראשית שמציעה לכם את החבילה.

לספקי האינטרנט רישיון מיוחד למתן שירותי גלישה ברשת ולא כל אחד יכול להציע לכם להתחבר בחבילת גלישה. וכאן נכנסת לתמונה מהירות הגלישה. רכשתם חבילת גלישה אבל המהירות היא לא מה שהבטיחו לכם? מעבירים אתכם מספק לספק בלי תשובות ובלי שתדעו מה קורה? יש דרכים לבדוק את מהירות הגלישה ולוודא שהכל תקין אצלכם בכדי לאתר את מקור התקלה.

מהירות הגלישה היא לא בדיוק מהירה? כדאי לבדוק למה:

נתון שחשוב שתדעו הוא שבחיבור לקיר מהירות הגלישה המרבית בארץ היא מאה מגה, ומהירה יותר לחיבור אלחוטי. חברות האינטרנט השונות תנסנה לשכנה אתכם לרכוש חבילה אצלם וכמובן לפתות אתכם במהירות גלישה מהירה ביותר אבל כל זה טוב בפרסום אבל לא יעבוד אם מהירות הגלישה ל ספק האינטרנט לא מתאימה למהירות הגלישה של ספק התשתית. זוכרים שיש שני ספקים? הם חייבים להיות מתואמים. ואם הם לא, זה פשוט לא יעבוד.

הדבר הראשון שיש לעשות היא לבדוק אם המהירות שמציעים לכם זהה ומתאימה לשני הספקים. לאחר מכן בדקו את מהירות הגלישה במחשב שלכם (יש אתרים ברשת שמאפשרים לעשות זאת ללא עלות) . במידה וגיליתם שמהירות הגלישה נמוכה יותר ממה שהובטח לכם יש לבצע את הפעולות הבאות:

  • בדיקות תקינות הציוד הביתי שלכם שמחובר לרשת
  • לוודא אם החיבור הוא חיבור אלחוטי או חיבור לקיר ואם ההבדל במהירות הגלישה בין שניהם משמעותי
  • לנתק את הטאבלטים ואת הטלפונים החכמים בזמן הבדיקה של מהירות הגלידה
  • לוודא שאין אף אחד שגר קרוב ומשתמש ברשת שלכם ללא ידיעתכם

כל אחד מהנתונים האלה יכול להשפיע על מהירות הגלישה ובמידה והכל תקין- עליכם לפנות לספק האינטרנט ולדרוש בדיקה. אם אתם רגע אחד לפני בחירה של חבילת גלישה, הבדיקה החשובה ביותר היא לוודא שמהירות הגלישה שספק האינטרנט מציע לכם מתאימה ומותאמת לספק התשתית. כמו כן על ספק האינטרנט להתחייב על מהירות גלישה מינימלית. עוד חשוב שתדעו שספק התשתית עלול לגבות מכם תשלום נוסף על התאמת התשתית אבל כדאי מאוד שתוודאו קודם אם האזור בו אתם גרים בכלל מאפשר גלישה במהירות גבוהה.

 

מציעים לכם חבילת גלישה חדשה או לשדרג את זו שיש לכם? שימו לב לדברים הבאים:

  1. וודאו שאין תקופת התחייבות מינימאלית ובמידה ויש בדקו שהיא מתאימה לכם
  2. בדקו שאין צורך בשדרוג התשתית הקיימת שכן שדרוג שכזה הינו בתשלום נוסף
  3. אל תסגרו עסקה דרך חבר או מכר ואל תסתפקו באישור טלפוני. דרשו לקבל אישור בכתב וחוזה מסודר עם כל התנאים באותו היום.
  4. עברו על כל תנאי החוזה וודאו שמה שהבטיחו לכם זה אכן מה שכתוב בחוזה ושאין אותיות קטנות שאתם מפספסים.
  5. בדקו את אפשרות ההתנתקות מבחינת זמן ועלויות והתחייבות ואיפה ומתי מגיע לכם החזר כפסי או פיצוי.
  6. במידה ונרשמתם לשירות של חבילת גלישה בזמן של מבצע אסור לחדש לכם את החוזה לאחר מכן ללא ידיעתכם או אישורכם לכן בדקו שלא מחדשים לכם את החוזה ומעלים לכם את המחיר ללא אישור או ידיעה.

 

  • 2040 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות