בעד ונגד טלפון סלולארי לילדים

הילדים של היום לא יאמינו לנו אם נספר להם שלנו לא היו טלפונים חכמים. ולא רק שלא היו לנו טלפונים חכמים אפילו לא היו לנו טלפונים ניידים. בחירת רשת סלולארית היתה כרוכה בחוזה ובהתחייבות על המכשיר ועל המספר, ניוד מספרים לא היה קיים, שילמנו על הודעות ואף אחד לא חלם על גלישה דרך הנייד או ווטסאפ. אבל היום כל זה קיים וזו חלק משגרת חיינו- המבוגרים והילדים כאחד. מצד אחד אנחנו הסתדרנו נהדר בלי אז למה שהם לא יסתדרו בתור ילדים כמה שיותר בלי? מצד שני זו הקדמה וזו התקופה וזו הטכנולוגיה של היום אז למה למנוע מהם?

גם כמבוגרים אנחנו תלויים בטלפון הסלולארי:

גם בתור הורים ובתור עובדים אנחנו תלויים בנייד שלנו. אנחנו מנהלים את העבודה שלנו בו, את התקשורת עם החברים והמשפחה- גם עם הילדים. מדיה חברתית, תמונות, קניות- הכל דרך המכשיר הקטן הזה שהוא כמו כף היד שלנו. והילדים שלהו, שנולדו לעולם הזה, לא מכירים התנהלות אחרת ויודעים לנהל הכל אך ורק דרך הנייד. אז חשוב מאוד שתהיה להם את האפשרות הזו, אבל על הדרך צריך לזכור שהם לא מבוגרים והם לא הורים ואין להם אחריות ומשימות כמו שלנו יש ולכן אולי טלפון "טיפש" זה מספיק עבורם או טלפון בשעות מוגבלות של היום או חבילת גלישה או חבילת שיחות, יש לא מעט אופציות, ההורים רק צריכים להחליט ולבחור.

הסיבות בעד טלפון סלולארי לילדים:

לכל דבר כאמור יש יתרונות וחסרונות ואם אנחנו רוצים להחליט צריך לשקול גם את אלו וגם את אלו. נתחיל ביתרונות שלילדים שלנו יהיה טלפון סלולארי:

  1. נכון שאנחנו הסתובבנו בלי טלפונים ניידים וההורים שלנו לא תמיד ידעו איפה אנחנו אבל אם אפשר להסיר דאגה מליבנו ולדעת איפה הילדים שלנו כמעט בכל זמן נתון, אז למה לא? אם הם מאחרים לחזור הביתה או שהם שכחו שהיו צריכים ללכת לחוג או שהתעכבו אצל חברים- אפשר פשוט להתקשר אליהם ולבדוק מה איתם ואיפה הם.
  2. אפשר לאתר אותם במידה והבטרייה של הנייד נגמרה או שהם שכחו את הנייד במקום כלשהו. יש אפליקציות ויש אפשרויות לעקוב אחר המכשיר ולמצוא אותם במידה והם לא עונים או לא זמינים.
  3. הם יכולים להתקשר למי שהם צריכים מתי שהם צריכים. אם הם הגיעו למקום שהם לא מכירים, או שהם נמצאים בסכנה או שהם צריכים הסעה ופשוט רוצים הביתה. העובדה שיש להם את היכולת להתקשר אליכם או למישהו אחר ופשוט לעדכן איפה הם ומה הם צריכים- הופכת אותם לרגועים יותר ובטוחים יותר, וגם אותנו.
  4. בכל נייד ישנה אפשרות של יצירת קשר במקרה של חירום. גם אם אין להם זמן או אפשרות להתקשר אלינו הם יכולים לחייג למוקד חירום או להשאיר הודעה או לשלוח הודעה במידת הצורך.
  5. זה עוזר לעקוב אחריהם- מבחינת איפה הם גולשים ומה הם רואים וכותבים. גם במקרים אלה יש אפליקציות שמאפשרות להורים לבדוק מה הילד רואה ועם מי הוא מתכתב ולעקוב אחר ההתנהלות שלו בטלפון וברשת.

הסיבות נגד טלפון סלולארי לילדים:

כמובן שכמו שציינו לכל דבר יש גם חסרונות. נכון שטלפון נייד לילד מחזיק בלא מעט יתרונות ולכן יש הרבה סיבות להיות בעד, אבל רגע לפני שרוכשים עבורו טלפון חכם צריך גם לחשוב על החסרונות של טלפון נייד לילד.

  1. ברגע שקונים טלפון חכם לילד אין לזה סוף. תמיד יוצא דגם חדש ותמיד לחבר שלו יש דגם מתקדם יותר. הוא ירצה מצלמה משודרגת ואפליקציות בתשלום ותמצאו את עצמכם או קונים ומשלמים הרבה מאוד או מתווכחים איתו ללא הפסקה.
  2. אמנם הילד יכול ליצור איתנו קשר מתי שהוא רק צריך, מצד שני- הילד יכול ליצור איתנו קשר מתי שהוא רק רוצה. הוא יכול (והוא אכן יעשה את זה) ליצור קשר ללא הפסקה ועל כל דבר קטן. במקום לקחת אחריות או לפתח עצמאות הוא עלול להתקשר גם במקרים שאינם דורשים את ההתערבות שלנו.
  3. הפערים הכלכליים בין הילדים הם עניין שהם מתעסקים בו והרבה. סוג הטלפון שתקנו לילד יכול להבליט את הפערים האלה וטלפון היום מהווה סוג של סמל סטאטוס. ילדים רוצים את הכי יקר ולהיות מגניבים יותר מהחברים שלהם אם לא בדיוק כמוהם. וילד לא צריך להכתיב את ההוצאות הכלכליות של הוריו, גם לא כשזה נוגע לטלפון נייד.
  4. כולנו מכירים את הסיטואציה- כולם ביחד, משפחה וחברים ו… כל אחד בטלפון הסלולארי שלו. גם הילדים וגם המבוגרים. אז מה החוכמה שיהיה להם נייד אם הם בו ולא עם החברים שלהם? בכדי לחזק את הקשרים החברתיים ואת היכולות החברתיות הם צריכים אינטרקציות עם ילדים אחרים ולא דרך המסך או אפשרות קבועה לברוח אליו
  5. אל תשכחו את הקרינה! כל כך התרגלנו לעובדה שיש אותה שאנחנו שוכחים לעיתים שלכל הקדמה הזו יש מחיר. ולטלפונים ניידים יש קרינה והיא משפיעה יותר על ילדים מאשר על מבוגרים.

החלטתם לתת לילד טלפון סלולארי? קבלו כמה טיפים חשובים בהתנהלות:

בסופו של דבר הם מגיעים לגיל שכבר לא תוכלו לסרב או לא תרצו ואם החלטתם שאתם נותנים להם טלפון סלולארי חשוב שתבצעו את זה נכון.

  • אתם אלה שמחליטים איזה מכשיר לרכוש ולא הם. אל תתפתו למכשירים חכמים מתקדמים ויקרים. ילד צריך את המינימום שיש בנייד. אז אמנם לא צריך להתאמץ להפעיל טלפון טיפש של פעם אבל בהחלט אפשר לרכוש יד שניה או את הנייד הכי פחות משוכלל שיש בשוק שהו מן הסתם גם זול יותר.
  • עברו איתם על כללי הבטיחות של שיחות וגלישה ברשת, של התכתבויות ושימוש לרעה בכל האפליקציות. אל תאשרו אפליקציות שאתם לא מכירים או כאלה בתשלום מבלי לבדוק אותן קודם.
  • הגבילו את שעות השימוש בנייד ואת המטרות שלו. הגדירו מראש אם הוא משמש רק לשיחות חשובות ועדכונים, אם יש לו אפשרות להורדת משחקים ואפליקציות ואם הוא לוקח את הנייד איתו לחברים או לא.

בסופו של דבר הנייד הוא רק סממן של הקדמה. לא צריך ללכת איתו רחוק מדי מבלי לשאול שאלות אבל גם בהחלט לא להילחם בו, לא פשוט למצוא את הדרך הנכונה.

  • 8333 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות