מה גורם לבעיות קליטה סלולרית

שוב אין קליטה בטלפון הנייד? שוב הסמארטפון עושה בעיות? אין ספק שמדובר באחד המכשירים היותר שימושיים שהמציאו וכמעט ואין אדם היום שאין לו טלפון חכם נייד, אבל כשפתאום אין קליטה בטלפון אנחנו מוצאים את עצמנו ללא יכולת לתקשר או לתפקד שכן אנחנו מסתמכים על המכשיר החכם שלנו כמעט להכל. מה הן הסיבות שיכולות ליצור מצב של חוסר קליטה סלולארית ומה אפשר לעשות כשפתאום אין קליטה בטלפון החכם הנייד? ריכזנו עבורכם את ששת הסיבות שגורמות לבעיות בקליטה או חוסר קליטה, ומה ניתן לעשות בכל אחד מהמצבים.

ששת הסיבות לחוסר קליטה סלולארית:

  1. הסיבה הראשונה והנפוצה ביותר לחוסר קליטה סלולארית היא כאשר אתם או יותר נכון המכשיר החכם שלכם, ממוקמים בריחוק רב מהאנטנה הסלולרית. נכון, האנטנה שמותקנת במכשיר הנייד עצמו אמורה לקלוט לטווחים ארוכים במיוחד אפילו לטווח של עשרות קילומטרים אבל מכיוון שזו לא הסיבה היחידה לקליטה ומכיוון שלרוב אתם לא עומדים סטטי במקום אחד אלא נמצאים בתנועה, ככל שתתרחקו מהאנטנה כך תיחלש הקליטה שלכם, ולהיפך.
  2. הסיבה השנייה לחוסר קליטה סלולארית היא האזור בו אתם גרים. הקליטה הסלולארית מועברת בצורה של גלי רדיו לאנטנה הסלולארית, גלים שיכולים לנוע רק בקו ישר כך שאם אתם מתגוררים באזור הררי לדוגמא- הגבעות מפריעות לקליטה, ממש כך. אין צורך לשטח את הגבעה אלא פשוט למצוא מיקום כמה שיותר גבוה בו תוכלו לשפר את הקליטה.
  3. הסיבה השלישית לחוסר קליטה סלולארית היא המיקום שלכם. אם אתם נמצאים בתוך מבנה סגור עם קירות עבים או בחלל ללא חלונות או מתחת לקרקע כדוגמת מרתף, ממ"ד או חניה- אתם יכולים לחוות ניתוקים בשיחות, גלישה איטית גם ברשת אינטרנט ביתי או אפילו שלא תהיה לכם קליטה בכלל.
  4. הסיבה הרביעית לחוסר קליטה סלולארית היא מזג האוויר- בתנאם של מזג אוויר קיצוני כמו רוחות עזות, גשמים חזקים ללא הפסקה הסבירות לפגיעה באנטנות הסלולאריות עולה ואיתה הפגיעה בקליטה. במקרים כאלה צריך להתאזר בהרבה מאוד סבלנות מכיוון שרק לאחר שמזג האוויר יתבהר תחזור הקליטה לקדמותה.
  5. הסיבה החמישית לחוסר קליטה סלולארית היא היווצרות של עומס על האנטנה הסלולארית. מרבית האנטנות היום מחוברות לסיב אופטי, ואותו סיב מוגבל במהירות החיבור לרשת הסלולארי ומהירות האינטרנט. כאשר יש שימוש בהרבה מאוד מכשירים סלולאריים שדורשים קליטה מאותה אנטנה נוצר עומס חריג על האנטנה והחלוקה שלה לכל המכשירים תביא להאטה במהירות הגלישה והחיבור לרשת ואף לקריסה לגמרי של האנטנה. גם במקרה כזה, ממש כמו במצב של מזג אוויר קיצוני אין הרבה מה לעשות או מה לעשות כלל עד שהעומס ירד והקליטה תחזור. יתרון משמעותי של חברת 019 מובייל הינו בכך שהיא החברה היחידה בארץ שמשתמשת בשני רשתות שונות, במידה ואין קליטה ברשת פרטנר תוכל לעבור לאנטנות של רשת פלאפון.
  6. הסיבה השישית לחוסר קליטה סלולארית היא תקלה במכשיר הנייד החכם עצמו. לעיתים תקלה במכשיר, מכשיר ישן או באג כלשהו יכולים לגרום להתנתקויות שמדמות חוסר קליטה והמשתמש כלל לא ידע שמדובר בתקלה אלא יחשוב שאין לו קליטה. במידה ואתם בטוחים שאתם נמצאים במקום בו יש קליטה טובה ושאר המכשירים עובדים, רצוי לבדוק את המכשיר שלכם ולוודא שאין בו תקלה שפוגעת בקליטה שלו.
  • 9957 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות