איך בוחרים טלפון חכם

בכל כמה שנים ולפעמים גם כל כמה חודשים עולה הרצון או הצורך להתחדש בטלפון חכם. פעם זה בגלל שהילדה חוגגת בת מצווה, פעם זה כי הנייד הלך לאיבוד ופעם זה כי הטלפון פשוט נשבר. אז איך בוחרים טלפון חכם כשיש כל כך הרבה אפשרויות בארץ ובחול?

תקציב – כמה זה עולה?

פעם כשקנינו טלפון רצינו שהוא יחזיק מעמד הרבה זמן, היום אנחנו רוצים שתהיה לו מצלמה משוכללת, מעבד מהיר, כרטיס גרפי חזק, עמידות לאורך זמן ועיצוב יוקרתי. כשמחירי הטלפונים החכמים נעים בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים, כדאי לבחון תחילה כמה אתם מוכנים לשלם עבור טלפון חדש ובתאם לכך לערוך השוואה בין מותגי סלולר.

אל תשכחו להכניס תחת שיקולי תקציב גם את התשלום החודשי הקבוע עבור שיחות, הודעות וגלישה. תוכלו לבחור בין חבילות סלולר שונות בהתאם לצרכים שלכם.

מערכת הפעלה – האם אתם אנשי אנדרואיד (Android) או אפל (iOS)?

מערכת הפעלה של אנדרואיד נחשבת למערכת הפעלה איטית, בה כל משתמש יכול להעלות אפליקציות ותוכנות לחנות האפליקציות של גוגל. היתרון של האנדרואיד טמון בכך שכל אחד יכול לעשות התאמה אישית לטלפון שלו מחבינת אפליקציות, תוכנות, צבעוניות, צורת מקלדת ועוד. החיסרון, טמון באבטחה. יותר קל לפרוץ למערכת ההפעלה של אנדרואיד כי היא מבוססת על קוד פתוח. לאורך זמן תפעול המכשיר יהיה איטי יותר והוא עלול "להיתקע" לעיתים קרובות יותר.

לעומתה, מערכת ההפעלה של אפל נחשבת "קשוחה יותר". אפל עורכת בדיקות קפדניות ולא מאפשרת לכל אפליקציה, ווידג'ט או עדכון להיכנס למערכת שלה. היתרון, מכשיר הטלפון שלך מאובטח יותר והסיכוי לחדירת וירוסים קטן יותר והמערכת נחשבת לחזקה ויציבה לאורך זמן. החיסרון, כמעט ובלתי אפשרי לעשות שינויים בטלפון ולבצע התאמה אישית.

מעבד  – כמה חזק אתם רוצים את הטלפון שלכם?

אם פעם היה לטלפון רק "מח" אחד שריכז הכל, כיום יש כמה ליבות עיבוד וכל אחת מהן אחראית על פעולה אחרת בנייד, כך שלמעשה הטלפון שלכם יכול לעשות הרבה יותר דברים בבת אחת מבלי להיתקע. למה הכוונה? אם פעם הייתם פותחים כמה אתרים במקביל והנייד היה קורס וכדי להפעיל אותו מחדש הייתם צריכים לעשות כיבוי והפעלה מחדש, הרי שהיום הוא יכול להריץ מספר רב של אפליקציות, תוכנות ויישום במקביל ללא תקלות.

מהירות גלישה – כמה סבלנות יש לכם?

מהירות הגלישה באינטרנט היא המהירות בה אתם מעלים ומורידים נתונים מהאינטרנט לטלפון הסלולרי. מכירים את זה שאתם רוצים לראות סרטון ביו טיוב ולוקח לו שעות להיטען? זה קורה כי "הנייד" מתאמץ להתחבר אל הרשת. ככל שיש יותר אנטנות סלולריות באיזור שלכם (מרכז העיר) כך מהירות הגלישה אמורה להיות טובה יותר. מומלץ לבדוק אחת לתקופה מהי מהירות הגלישה באיזור שלכם, אם היא נמוכה מאוד כדאי לפנות אל ספק האינטרנט ולבדוק האם צריך לשדרג לחבילת גלישה חדשה.

שפה – דבר אלי בעברית!

בחירת שפת התפעול היא מאוד חשובה, בייחוד אם משתמש הקצה הוא ילד שעדיין לא למד אנגלית או אדם מבוגר שיותר קל לו להתנהל בעברית. אם בחרתם לקנות טלפון חכם (בייחוד אם מדובר במכשיר טלפון המיוצר בסין) באחד מהאתרים בחול חשוב שתשימו לב כי הוא תומך בעברית כשפת תפעול, הרי לא הייתם רוצים לקנות טלפון חדש חכם רק כדי לגלות שאי אפשר להשתמש בו.

סוללה – כמה שיותר יותר טוב!

כולנו מכירים את המירוץ אחרי השקע הפנוי. בין אם זה במסעדה, בבית מלון, אצל חברים או בשדה התעופה אנחנו תמיד רוצים שהסוללה תהיה מלאה ב- 100%. כשזה לא קורה, אנחנו מתמלאים חששות, פחדים ולעיתים אף חרדה – מה יקרה לי אם הסוללה תיגמר?

כשאתם שוקלים לקנות טלפון חכם ואתם לא נמצאים בקרבת שקע חשמלי במהלך היום, מומלץ שתבחרו במכשיר חכם שהסוללה שלו מחזיקה ליותר מכמה שעות.

גודל המסך – גדול או קטן?

רב האנשים מעדיפים לרכוש טלפון חכם עם מסך גדול (7 אינץ'). מסכים כאלה להציג יותר אפליקציות על מסך הבית, לראות ללא מאמץ סרטים וסדרות ולקרוא בקלות יותר ספרים באפליקציות.

גודל המסך גם צריך להתאים למשתמש הקצה. מבוגרים בני הגיל השלישי יעדיפו מסכים גדולים כדי לראות בקלות את המספרים והאותיות ואילו ילדים יעדיפו טלפון חכם עם מסך קטן שיהיה קל יותר להחזיק ולשים בתיק.

  • 1345 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות