ניוד מספר טלפון

כאשר גדלה התחרות על כיסו של הצרכן וכל חברת סלולר הציעה טלפון חכם יותר, במחיר טוב יותר עם נציגי שירות מקצועיים יותר, כך יותר ויותר אנשים ביקשו לעבור מחברת סלולר אחת לחברה אחרת. בפועל המעבר היה די פשוט וקל, התנתקות מחברה אחת והתחברות לחברה שנייה. אך בפועל זה לא היה פשוט וקל בכלל.

קנסות על שבירת חוזה לפני סיומו, חיובים כפולים על המספר החדש והמספר הישן וכמובן, המירוץ לעדכן את ההורים, את העירייה, את חברת הביטוח, את קופת החולים, את החברים ואת בתי הספר. כל אלה גרמו לאנשים לוותר על הניוד ולהישאר עם חבילה סלולרית שאינה מתאימה להם.

לאחר שהתקבלו עוד ועוד תלונות באגודה להגנת הצרכן ובמשרד התקשורת נחקק בשנת 2005 החוק לניוד המספרים המאפשר לאדם לעבור מחברת סלולר אחת לשנייה ולשמור על מספר הטלפון הקיים. מטרת החוק כמובן היתה לאפשר שוק חופשי בתחום הסלולר.

לנייד את הטלפון בקלות

לפני שעוברים דירה, ממיינים את החפצים ואורזים אותם בקופסאות. לפני שמכינים פיצה, מוודאים שיש את כל המצרכים. לפני שמוכרים דירה, מתקנים את הרטיבות ואת העובש. בטח כבר הבנתם לאן אנחנו חותרים – לפני שעושים משהו, מתכוננים.

גם לפני שעושים ניוד של מספר הטלפון, מומלץ לעשות הכנה שתעזור להחליף את ספק הסלולר במהירות:

  1. בידקו איזה חבילה סלולרית אתם צריכים – משפחתית? עיסקית? חבילה סלולרית לחול?
  2. בצעו את ניוד מספר הטלפון בתחילת החודש כך לא תשלמו פעמיים לשתי חברות שונות
  3. בידקו האם ניתן לבצע את הניוד ללא חיוב עבור הסים החדש.
  4. בידקו האם החברה הסלולרית החדשה מעניקה כיסוי רחב באיזור המגורים שלכם – אם לא יהיה כיסוי, לא תהיה קליטה, אם לא תהיה קליטה לא תוכלו להשתמש בנייד ואז הניוד יהיה מיותר.
  5. בידקו האם הניוד מחייבת תשלומים מיוחדים לחברת הסלולר הנוכחית? לעיתים הניוד כרוך בתשלום קנסות או חובות ואז הוא לא תמיד משתלם מבחינה כלכלית.

ביצעתם ניוד של מספר הטלפון? שיהיה בהצלחה. אתם לא צריכים להודיע לחברת הסלולר הקודמת, לאחר חקיקת חוק הניוד עברה האחריות על דיווח הניוד מהלקוח אל חברת הסלולר החדשה אליה הוא התחבר.

חשוב לדעת!

תהליך הניוד הוא תהליך הנמשך בין שלוש לארבע שעות, יחד עם זאת החוק מחייב את חברת הסלולר החדשה שלא לנתק את קו הטלפון לפרק זמן ארוך יותר של חצי שעה.

כאשר אתם מניידים את מספר הטלפון לחברה חדשה היא מחתימה אתכם על חוזה לשנה. סביר להניח שבמהלך השנה הזו תהנו תעריפים מוזלים של כחלק מהחבילה הסלולרית שלכם. לאחר שעברה שנה מהניוד מומלץ לוודא מה תהיה העלות החודשים של החבילה הסלולרית לאחר החידוש.

במידה ועלות החבילה הסלולרית יהיה גבוה מדי עבורכם, תמיד תוכלו לבצע שוב ניוד לחברה אחרת.

  • 15332 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות