מה זה גוגל פיי?

אין מי שלא מכיר את גוגל. בין אם נולדתם לתוך עידן האינטרנט או שהוא הצטרף אליכם במהלך החיים שלכם, גוגל די שולטת בחיים שלנו. המייל שלנו, פגישות עסקיות שמתבצעות אונליין, יומן שמסתנכרן לנייד, מנועי חיפוש ואפילו יוטיוב, כל אלה יושבים תחת גוגל ומוכרים לכולנו. אבל האם אתם יודעים מה זה גוגל פיי?

מה זה גוגל פיי ולמה צריך אותו?

בתחילת שנת 2021 נכנסה לארץ אפליקציית התשלומים מבית אפל -אפל פיי ואפשרה לכל משתמשי החברה להזין את פרטי כרטיס האשראי שלהם לתוך האפליקציה ולהתחיל לשלם דרך הנייד. חודשיים לאחריה גם ענקית הטכנולוגיה גוגל השיקה את אפליקציית התשלומים הדיגיטלית שלה- גוגל פיי בארץ. הרבה מאוד אנשים הקלידו, או לפחות ניסו להקליד את פרטי כרטיס האשראי שלהם לתוך האפליקציה בכדי ליהנות מהארנק הדיגיטלי של גוגל פיי ולעבור לעולם תשלומים שאינו מצריך מגע.

גוגל פיי הוא בעצם שירות תשלומים דיגיטלי שמאפשר תשלומים ללא מגע, אך לגוגל פיי יתרונות בולטים על פני האפליקציות האחרות וגם על פני חברות האשראי והבנקים שמעניקים כרטיסי אשראי ללקוחות שלהם.

הראשונה היא העובדה שמדובר בחברת גוגל הלא היא חברת הטכנולוגיה מספר אחת בעולם ושמה הולך לפניה ואחריה. רוב האנשים שהביעו עניין לעבור לשירות תשלומים דרך הנייד העדיפו לעשות זאת דרך גוגל פיי שכן מדובר בחברה בעלת שם שניתן לסמוך עליה. יתרון נוסף הוא העובדה שהחברה מאפשרת להזין את הפרטים של יותר מכרטיס אשראי אחד. כמו כן חווית המשתמש חיובית במיוחד לעומת אפליקציות אחרות והיתרון הגדול ביותר- הזמינות של האפליקציה ברשת.

הזמינות של האפליקציה ברשת קורצת לא רק למשתמשים שגולשים רבות אלא גם לאלה שנוסעים לחו"ל. הסיבה היא ברורה- ככל שהזמינות של האפליקציה גבוהה יותר ברשת ישתמשו בה יותר גם בארץ וגם בעולם. אפליקציית גוגל פיי משתלבת היטב עם חבילת גלישה ביתית שמאפשרת גלישה מהירה ונוחה בהתאם לצרכים הביתיים וכן גם בחבילת גלישה לחו"ל מה שדואג לזמינות האפליקציה גם בטיולים ובנופש מחוץ לארץ.

חברות האשראי מנסות לעקוף את גוגל פיי:

יש לא מעט אפליקציות של ארנקים דיגיטליים ולאחר שהושקה אפליקציית גוגל פיי בארץ חברות האשראי השונות ואף הבנקים מיהרו להציע הטבות והנחות בשימוש בכרטיס האשראי שלהם בכדי לגרום למשתמשים לבחור בכרטיס האשראי שלהם כברירת המחדל ולא באפליקציית גוגל פיי. חברות אלה וגם אפליקציות תשלומים אחרות של ארנק דיגיטלי מצאו את עצמן די מהר נלחמות בשירות התשלומים הדיגיטלי של גוגל פיי וכנראה שמדובר רק בתחילת הדרך ואולי אפילו בתחילתה של מהפכה בשירותי התשלומים הדיגיטליים הקיימים.

נכון לתחילת שנת 2022 פועלים בארץ שבעה ארנקים דיגיטליים שכולם מבוססים אנדרואיד ואפליקציית אפל פיי שמאפשרת למשתמשי אייפון לבצע תשלומים באופן דיגיטלי ללא מגע. על מנת לדעת מה תעשה הכניסה של אפליקציית גוגל פיי לארץ למתחרים הקיימים בשוק יש צורך להמתין ולראות, ממש כמו שהכניסה של האינטרנט המהיר ומגדילי הטווח הביתיים עשו שינוי משמעותי בהזמנת חבילת גלישה ביתית או לעסק וגרמו לחברות השונות להציע יותר ולגבות פחות.

מה שבטוח שבעוד כמה חודשים כבר לא נשמע אנשים שואלים מה זה גוגל פיי שכן הוא יהפוך לשירות נוסף של גוגל שכולנו מכירים וכולנו משתמשים בשירותיה.

  • 1765 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות