ססמאות ואבטחת מידע

בעת האחרונה ישנה עליה בכמות הפריצות לחשבונות ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט, אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות ולבצע החלפה ועדכון של ססמאות באתר.

איך בוחרים ססמא ואיך לשמור את כל הססמאות

ההמלצה הרווחת לבחירת ססמאות הינה שהססמא תכיל את מלוא מספר התווים שהאתר מאפשר. התווים צריכים להכיל, אותיות קטנות וגדולות, ספרות וסמינים. אך מלבד כל זאת. ישנם דגשים חשובים נוספים שכדאי לשים אליהם לבד.

ססמא ארוכה ופשוטה או מורכבת וקצרה- עדיף לבחור ססמא המכילה את מספר התווים הרב ביותר על פני ססמא קצרה ומורכבת.
אל תשתמשו ברצפים – באופן טבעי כשמבקשים מכם ססמא באנגלית , רבים מאיתנו ילחצו על רצף מספרי או רצף אותיות. רצף כזה מועד לפורענות ויקל מאוד על האקר לפרוץ לכם לאתר. שלבו אותיות שונות ומספרים.
אל תעשו שימוש במספרים מוכרים ובפרטים אישיים – השאירו את תעודת הזהות ומספר הנייד שלכם במקום המיועד להם, אל תתפתו להשתמש בתאריכים מוכרים כמו מספר הנייד שלכם, תאריך נישואין או שמות פרטיים כססמאות.
יצרתם ססמא מקורית משלכם? נהדר! זכרו שססמאות הן דבר אישי, אם אדם אחד נדרש להכנס לאתר שלכם, תייצרו עבורו שם משתמש חדש. אם אתם חייבים לתתת למישהו את הססמא שלכם. ואתם משתמשים בדרכי תקשורת וירטואליות, תעשו את זה בצורה חכמה. האקר טוב יכול לעלות על ססמא שמופיעה בנייד שלכם בצורה קלה מאוד.
מתקשים לזכור ססמאות? תוותרו על מחברות, דפים ופתקים, השתמשו במנהלי ססמאות (אתרים ייעודיים לשמירת ססמאות שיעשו בשבילכם עבודה קלה.)
השתמשו ברמת האימות הגבוהה ביותר – בכל אתר בו אתם נדרשים להוסיף ססמא תעדכנו את ההסמא עם רמת האימות הגבוהה ביותר, אם קיימת אפשרות של אימות דו שלבי, אל תתעצלו! תשתמשו בה.
מתי הגיע הזמן להחליף ססמא – אל תמהרו להחליף ססמא, אם בחרתם ססמא טובה הכל יכול להמשיך בדיוק כשהיה, אלא אם כן קיבלתם התראה ממדיניות האבטחה של האתר בו הזנתם ססמא , התראה שמבקשת מכם להחליף ססמא. במקרה כזה תבצעו החלפת ססמא.
מקרים נוספים בהם מומלץ להחליף ססמא לאתרים היא במקרה ובו גיליתם פעילות חשודה בחשבון, במצב בו בוודאות פרצו לכם לחשבון הנייד או למחשב. במידה והגיע לידיעתכם שפרטי החשבון שלכם דלפו עקב פירצה למאגרי נתונים כאלה ואחרים.
ססמאות שונות – למרות הפיתוי אל תשתשמו בססמאות זהות בכל אתר, השתמשו בססמא שונה בכל שירות וחשבון. לצורך זכירת הססמאות השתמשו

  • 2700 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות