בדיקת מהירות באינטרנט

גלישה איטית באינטרנט היא מעצבנת ומיותרת. אנשים משלמים היום לא מעט כסף לרכישת חבילות גלישה מהירות עם הטבות בכדי שגלישה תהיה מהירה ולא תיתקע להם. אך עדיין מדובר בטכנולוגיה וגם היא לא תמיד מובנת לכולם בעיקר לא לצרכן הפשוט ולכן חשוב לבדוק ולוודא את מהירות הגלישה ובעיקר- לבודד את המקור שגורם לה להאט.

יש הרבה גורמים שמאטים את הגלישה:

יש לא מעט גורמים שמשפיעים על מהירות הגלישה ומאטים אותה. מספר המכשירים בבית שגולשים על אותה רשת, תקינות המכשירים, תאום והתאמה בין ספק התשתית לספק האינטרנט ועוד גורמים. בכדי לנטרל את הבעיה שגורמת להאטת הגלישה צריך לבדוק שלושה דברים עיקריים:

  1. איזו מהירות גלישה הובטחה לכם בחוזה ההתקשרות מול ספק האינטרנט
  2. האם המהירות של ספק האינטרנט מתאימה למהירות שספק התשתית מאפשר? האם התשתית באזור שלכם מותאמת לגלישה מהירה?
  3. ביצוע בדיקת מהירות גלישה.

אם ווידאתם את שלושת אלה וגם בדקתם מול הספק של האינטרנט של ההגדרות תקינות אתם צריכים לבדוק אצלכם את מקור הבעיה.

  1. וודאו את תקינות המכשירים בבית-האם המחשב שלכם תקין? במידה ואתם גולשים רק במחשב אחד או ביותר- בדקו אותם. חברו את כולם לרשת ובצעו בדיקת מהירות. אם רק אחד איטי הבעיה כנראה במכשיר ולא במהירות הגלישה. כדאי לבדוק את המחשב היטב בכדי לגלות וירוסים ותקלות.
  2. וודאו את תקינות המודם ואת הנתב- כמה מחשבים יש לכם בבית? האם כולם תקינים ומחוברים לרשת? האם המחשב שלכם מחובר ישירות למודם? חשוב לוודא שהמודם תקין ושהנתב (ראוטר) תקין ושהחיבור בין שניהם תקין. במידה והכבלים לא תואמים או אינם תקינים יש צורך להחליף אותם. במידה ויש בעיה במודם או בנתב (ראוטר) יש להחליף אותו.
  3. האם כל המכשירים הניידים שלכם מחוברים לאותה הרשת? בדקו כמה מחשבים וכמה טלפונים חכמים טאבלטים וכדומה מחוברים לרשת. את הבדיקה בצעו כאשר רק המכשירים העיקריים מחוברים לרשת כך תדעו אם החיבור הנוסף הוא זה שמאט את מהירות הגלישה. כמו כן כדאי שתוודאו שאין שכן ש"רוכב" על האינטרנט שלכם ולא רק גולש על חשבונכם אלא גם מאט את מהירות הגלישה שלכם.
  4. בדקו איפה אתם גולשים. יכול מאוד להיות שאתם גולשים באתרים עמוסים שהגלישה בהם איטית בין כה וכה ושאתם עובדים עם הרבה מאוד חלונות פתוחים מה שיכול להאט את קצב הגלישה. לפני שאתם מבצעים את הבדיקות במחשב נקו אותו, פרמטו אם צריך, סגרו את החלונות וגם בדקו את מהירות הגלישה באתרים שאתם נמצאים בהם- אם המחשב איטי או האתר איטי.
  5. פנו לתמיכה הטכנית של הספקים שלכם-קודם כל בדקו את התשתית. כלומר- צרו קשר עם ספק התשתית שלכם בכדי לוודא שהתשתית תקינה ועומדת במהירות של ספק האינטרנט. יכול להיות שאתם גרים במקום בו התשתית לא מותאמת ויש צורך לשדרג אותה בעלות נוספת. במידה והתשתית תקינה זה הזמן לפנות לתמיכה הטכנית של ספק האינטרנט ולבדוק מדוע מהירות הגלישה לא מהירה. חשוב לדעת שברוב הפעמים התקלה היא בתשתית ולכן יש לבחור היטב את ספק התשתית שלכם. רגע לפני שאתם בוחרים בחבילת גלישה בגלל מחיר או הטבה- וודאו שאכן התשתית של אותו ספק מתאימה לאזור שבו אתם גרים ומומלצת. במידה והבעיה היא בתשתית תאלצו להחליף את הספק בהמשך ולכן חשוב לבדוק את הפרטים לפני שממהרים לסגור עסקה.
  • 8325 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות