מהי טכנולוגיה לבישה

כשאנחנו חושבים על המושג טכנולוגיה לבישה המחשבות שלנו מיד עוברות לטום קרוז באחד מסרטי 'משימה בלתי אפשרית' עם כל הטכנולוגיה המתקדמת או אפילו למלאכיות של צ'ארלי בסרטים החדשים. אבל האמת היא שרובנו ביום יום לובשים מוצרים ופריטים טכנולוגיים, ואלו ילכו וירבו עם ההתפתחות המהירה של  הטכנולוגיה.

מה זו טכנולוגיה לבישה ואיך אנו משתמשים בה?

טכנולוגיה לבישה היא בעצם כל התקן טכנולוגי שאנו לובשים עלינו ומשאירים עלינו רוב היום או כל היום והוא מייעל את החיים שלנו ומאפשר לנו להתנהל ביתר קלות. השעון החכם שלנו למשל שמוטען בקלות ומורכב על פרק כף היד והוא מנהל לנו את הזמן, את היומן, ואפילו מעיר אותנו בבוקר.

פריטי הטכנולוגיה הופכים בכל סבב לקטנים יותר, קומפקטיים יותר, ונוחים יותר עבורנו ללבוש, להרכיב וכמובן- להתייעל. אם היום הפריט שמנהל אותנו הוא הטלפון החכם הנייד עם חבילת סלולר מותאמת, הרי שכל מה שאנחנו צריכים בשביל שאר הפריטים הוא חבילת גלישה טובה בבית, שקטע להטענה, מטען, ולבחור את הפריטים שבאמת ישדרגו את החיים שלנו ולא כאלה שהם רק גימיק חולף שיעלו לנו הרבה מאוד כסף אבל בעצם לא יקדמו אותנו כלל.

טכנולוגיה לבישה מאפשרת לנו ללבוש את הפיתרון:

כל פריט טכנולוגי שאנחנו מרכיבים או לובשים צריך נועד להקל עלינו את החיים, לייעל את ההתנהלות היום יומית שלנו ובאופן כללי לפתור עבורנו בעיה. כל פריט שכזה צריך להיות מחובר למקור מידע חיצוני ולאפשר גם לספק לנו פתרון ובמקביל לאסוף כמה שיותר מידע אודות המשתמש ואודות השימוש ולהעביר חזרה למקור המידע שלו על מנת לשכלל את הנתונים לשפר ולהתייעל להבא.

אם בעולם האנלוגי התנהלנו ואנחנו עדיין מתנהלים פחות או יותר אותו הדבר כבר עשרות אם לא מאות שנים, העולם הדיגיטלי ישדרג את הפעילות שלנו כך שנוכל בעצם ללבוש על עצמנו תשתית דיגיטלית שבעתיד אפילו לא נצטרך להסיר והיא תפתור עבורנו בעיות ומצבים שונים באותו הרגע.

טכנולוגיה לבישה- המוצרים הקיימים בשוק:

תופתעו לגלות שאתם מכירים ואולי אפילו משתמשים במוצר אחד או יותר שנכנס תחת הקטגוריה של טכנולוגיה לבישה.

שעון חכם- מתחבר לאפליקציה של הטלפון החכם שלנו ודרכו אנחנו יכולים לקבל ולשלוח הודעות, מיילים ואפילו שיחות טלפון. הוא מראה לנו מידע רלוונטי כמו מיקום וכמובן- את השעה בכמה ווריאציות שונות.

אוזניות חכמות- הן נגישות ונוחות למדי ומעבר להאזנה לשירים, פודקאסטים או לדיבור בטלפון הנייד החכם דרכם ניתן לחבר אותן למערכות השמע הביתיות ולתת דרכן פקודות למוצרים שונים בבית.

התקן מעקב כושר- אחרי השעון החכם והאוזניות החכמות מדובר בהתקן המוכר ביותר והנפוץ ביותר שיש היום בשוק. ההתקן מתחבר לאפליקציה בטלפון החכם הנייד שלנו ומודד את מספר הצעדים שצעדנו במהלך היום, את קצב פעימות הלב שלנו, מעדכן אותו במספר הקלוריות ששרפנו , מודיע לנו מתי אנחנו צריכים לשבת לנוח, מתי נחנו מספיק והגיע הזמן לקום ולהזיז את הגוף ולא פחות חשוב- מתי אנחנו צריכים לשתות מים וכמה שתינו עד כה. התקני הכושר הם לבישים ונוחים לשימוש והם מודדים ומנטרים את המדדים החשובים ומעבירים אותם לאפליקציה חיצונית בכדי שנוכל ללמוד מאותם נתונים וכמובן לשפר ולהשתפר.

משקפיים חכמים- מדובר בפריט אופנתי שנהיה מאוד נפוץ ופופולארי לאחרונה ואפשר להבין למה. משקפיים חכמים הם בעצם משקפי שמש שבתוכם משולבים רמקולים, מצלמות HD ומיקרופונים. אפשר לצלם דרכם תמונות תחת מימדיות, להאזין למוסיקה וכמובן להגן על העיניים מהשמש. בדגמים החדשים קיימת אפשרות של חיבורת למציאות מדומה או הקרנת מידע רלוונטי בעת הצורך ולפי דרישה.

ביגוד חכם- כיום הם עדיין מסורבלים יקרים ופחות לבישים אבל בעתיד נדמה שכולם ילבשו אותם. חולצה עם חיישן שתעדכן מתי אתה צריך למרוח עוד שכבה של קרם הגנה, גרביים שמודדות את הטמפרטורה של הרגל ואף מכנסיי אימון רוטטים שתפקידם לסייע בפעולת חיטוב הגוף תוך כדי האימון.

.אלו רק חלק מהפריטים שנכנסים תחת הקטגוריה של טכנולוגיה לבישה ונמצאים אצל כל אחד מאיתנו בבית אבל כפי שציינו- זו רק ההתחלה. בעתיד הלא רחוק כך נדמה, העולם שלנו יהפוך לדיגיטלי ויאפשר לנו ללבוש את הפריטים הטכנולוגיים מכף רגל ועד ראש ולהיות מרושתים ומחוברים לאורך כל היממה. רק חשוב שנזכור מדי פעם להתנתק ולהישאר קצת אנלוגיים.

  • 1161 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות