מטאוורס – המציאות העתידית שלכם כבר כאן.

בינה מלאכותית, מטבעות ווירטואליים, מחשוב ענן ומשחקי מציאות מדומה- כל אלה הם כבר ההווה שלנו ואין ספק שהם העתיד. במילה אחת -מטאוורס- הינה המציאות (המדומה) החדשה שכולנו צריכים להתרגל אליה ולהכיר אותה שכן בעתיד הלא רחוק כל תשתיות התקשורת ואמצעי הטכנולוגיה המתקדמים יהיו שם, ואף אחד מאיתנו לא רוצה להישאר מאחור, או בחוץ.

נתחיל בתשובה לשאלה- מה זה בכלל מטאוורס?

המטאוורס – שילוב של המילים מטא ויוניברס הוא עולם מציאות מדומה- מספר מרחבים בתלת ממד משותפים שמתגבשים ביחד לסביבה וירטואלית אחת כוללת. מדובר בעתיד של האינטרנט בו נוכל לבצע מפגשים באמצעות הולוגרמות, לבלות עם חברים בקונצרט מחוץ לבית כשאנחנו כשכל אחד מאיתנו בכלל יושב על השפה בבית שלו ולבצע את כל הפעולות הפיסיות שאנחנו מבצעים היום רק במציאות ווירטואלית מדומה ברמה שאנחנו אפילו לא יכולים לדמיין היום.

הקשר בין המטאוורס לענקית המדיה החברתית- פייסבוק:

כל מי שנמצא במדיה החברתית יודע שבבעלותה של פייסבוק גם המדיה החברתית- אינסטגרם ודרך התקשורת המוכרת לכולנו- הווטסאפ. ואלה רק במדיה החברתית שכן לפייסבוק עוד הרבה מאוד נכסים דיגיטליים אחרים. במציאות של היום בה אין כמעט אדם שאין לו חשבון כלשהו במדיה חברתית כלשהי, לא היה ניתן לפספס את העובדה שפייסבוק הודיעה על שינוי שמה למטא ובמקביל פרסמה שתשקיעי לא מיליוני אלא עשרות מיליוני דולרים בפיתוח של יקום- יוניברס וירטואלי.

חברת מטא הגדירה לעצמה כחזון לשדרג את החוויה החברתית של משתמשי הקצה און ליין ולהרחיב אותה לתלת ממד כך שנוכל לחלוק חוויות עם אנשים שנמצאים רחוק מאיתנו. החברה צועדת בצעדי ענק לכיוון של אבולוציה טכנולוגית חברתית חדשה ואנחנו המשתמשים בה- צועדים ביחד איתה היישר לתוך המציאות הזו.

נדמה שבעתיד הממש קרוב כל מה שנצטרך הוא אינטרנט ביתי חזק ואיכותי וחבילת גלישה משתלמת שתאפשר לנו לבצע פעולות מתקדמות במדיה החברתית החדשה.

המטאוורס היא אמנם מילה חדשה אבל המציאות הזו כבר פה:

העולמות הווירטואליים אינם חדשים עבורנו לא בספרות ולא בסרטים. עוד במאה הקודמת בסדרות הטלוויזיה השונות כמו מסע בין כוכבים ראינו הולוגרמות ושיגורים של דמויות ממקום למקום ועם התקדמות הטכנולוגיה ואפשרויות הצפייה בסדרות ובסרטים כך גם המציאות משתנה ומתקדמת.

אווטרים, לא רק בסרט ומשחקים מקוונים עם כמה משתתפים בו בזמן שנמצאים פיסית במקומות שונים- אפילו בעולם- אינם חדשים לנו ואין היום גיימר שלר מכיר את משחקי הפורטנייט והרובלוקס- פלטפורמות שמאפשרות למשתתפים לבצע פעולות שעד לא מזמן נחשבו בלתי אפשרויות כמו לעצב את המציאות שלהם בעצמם ולשחק בעולמות שהם יצרו ועיצבו. נכון, זה לא בדיוק העולם של המטאוורס עליו מדברים אבל אלו בהחלט הצעדים הראשונים בכיוון.

אנחנו מאוד קרובים למטאוורס אבל אנחנו עוד לא לגמרי שם:

אנחנו בהחלט מתקדמים באופן טכנולוגי בצעדי ענק ובתוך חודשים ושנים מצליחים לייצר וליצור דברים שבעבר לקחו שנים עד עשרות שנים. המעבדים של המחשבים של היום קטנים יותר וחזקים הרבה יותר, יש יותר חיישנים בעלי יכולות גבוהות, הבטריות מחזיקות לאורך זמן והרזולוציות רק הולכות ומתחדדות. במקביל האינטרנט של הדברים נכנס לכל תחום בחיינו ואפשר לראות מכשירים חכמים שמחוברים זה לזה כמעט בתוך כל בית ושעון חכם ואוזניות מתקדמות על כל אדם שני ברחוב.

אין ספק שכל התקדמות טכנולוגית שכזו במכשירים טכנולוגיים, במשחקים און ליין ואפילו במדיה החברתית מעמיקה ומשפרת באופן משמעותי את החוויה של המשתמש והופכת את השימוש בהם לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו. עם זאת- אנחנו עוד לא לגמרי שם. התשתיות הקיימות אינן מתאימות עדיין לשימוש המוני ומסיבי שיאפשר שימוש במקביל של מיליוני משתמשים ולא רק משתמשים יחידים בודדים. כמו כן המכשירים שקיימים היום בשוק המציאות המדומה עדיין יקרים למדי עבור משתמשי הקצה וכך אינם מאפשרים רכישה של כל אדם כמו טלפון נייד או מחשב ביתי.

נכון לעכשיו פייסבוק ועוד ענקיות טכנולוגיה כמוה יאלצו להמשיך ולהשקיע עשרות מיליוני דולרים בכדי לדייק את השימוש במדיה הקיימת, להמציא "עולמות" חדשים, לשדרג ולשפר משחקים ומכשירים על מנת לייצר חוויה אמיתית וכלל עולמית של מטאוורס. אבל בהחלט מדובר במציאות שתתרחש בעתיד, והעתיד לא כל כך רחוק.

  • 965 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות