איך יודעים אם יש וירוס בטלפון?

הטלפון הנייד הוא מחשב לכל דבר ועניין. לצד כל היתרונות, המשמעות היא שגם המכשיר הסלולרי חשוף לרוגלות, נוזקות וכמובן וירוסים. מצד אחד, אפשר להגן על המכשיר מפני וירוסים באמצעות שימוש נכון ברשת האינטרנט והימנעות מגלישה לאתרים מפוקפקים. מצד שני, לעיתים אין ברירה והווירוס מתגלה רק בשלבים יחסית מאוחרים.

הנה כמה אינדיקציות שעלולות להעיד על כך שיש וירוס בטלפון הנייד:

1. גלישה איטית באינטרנט

וירוס חודר לטלפון למטרות שונות ובעיקר על מנת לשאוב ממנו מידע, פרטים אישיים ואינפורמציה בעלת ערך עבור התוקף. כתוצאה מכך, הווירוס משתלט גם על משאבי המכשיר ומאט את הגלישה. אם למשל רוכשים חבילת גלישה ללא הגבלה אך הטלפון מסרב להתחבר לאינטרנט או נטען באיטיות יוצאת דופן – זה הזמן לבדוק שאין בו תוכנות מזיקות.

2. סוללה מתרוקנת במהירות בחבילה הסלולרית

מאותן סיבות שהוזכרו לעיל, וירוסים גורמים לסוללה של הטלפון הנייד להתרוקן במהירות. התפקיד של בעלי טלפונים ניידים בכל הקשור לחבילה סלולרית שלהם הוא בעיקר לזהות את ההבדל בין ביצועי המכשיר לפני ואחרי החדרת הווירוס. בכל מקרה, אם יש ספק אין ספק ועדיף לבצע בדיקה מקיפה לפני שנגרמים נזקים בלתי הפיכים.

3. חיווי מתוכנות אנטי וירוס

הדרך הכי פשוטה לדעת שיש וירוס בטלפון היא לעקוב אחר התראות של תוכנות ייעודיות. תוכנות אנטי וירוס טובות מעדכנות בזמן אמת על הימצאות חשש לתוכנות מזיקות ורוגלות, אז כל שנותר הוא להסתכל על החיווי שמופיע על גבי מסך הבית ולייחס לו חשיבות.

שימוש נכון ברשת האינטרנט יגן על הטלפון מפני רוב התוכנות המזיקות. אנו במובייל 019 מבינים את החשיבות של גלישה בטוחה עבורך ובחיוג למספר 019* נציע לך מגוון כלים להגנה יחד עם חבילות משתלמות.

  • 24996 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות