אינטרנט מסונן – כל הדרכים לשמור על ילדיכם מפני הסכנות ברשת

גלישה באינטרנט היא חלק בלתי נפרד מאורח החיים של ילדינו. כבר מגיל צעיר הילדים גולשים באינטרנט כדי לצפות בסרטונים וסדרות, בעוד בשלבים מאוחרים יותר הם מנצלים גם את הרשתות החברתיות והפלטפורמות השונות כדי לשמור על קשר אחד עם השני. עם זאת, האינטרנט הוא מרחב שעלול להפוך למסוכן עבור הילדים וחשוב להגן ולשמור על הילד מפני הסכנות הטמונות ברשת. אינטרנט מסונן זו הדרך החכמה והנכונה ביותר עבורכם, באמצעותה תוכלו לאפשר לילד להמשיך ליהנות מהגלישה והיתרונות ברשת מבלי להיחשף לסכנות, כהורים מחובתכם לבחור ספק אינטרנט שיספק גלישה בטוחה הכוללת סינון אתרים בצורה מבוקרת .

ספק אינטרנט מסונן כולל שיחות ושקיפות מול הילדים

בחירת ספק אנטרנט מסונן היא בחירה נבונה שתסייע לכם לשמור על ילדיכם, אך לפני בחירת ספק אינטרנט ולפני שמחליטים על היקף ומהירות הגלישה, חשוב לדעת שצריך גם לשוחח עם הילדים, להסביר אודות הסכנות, לשאול לגבי הרגלי גלישה, לשלב שאלות מכוונות לגבי הרגלי השימוש שלהם, שיחות שהיו להם עם אנשים זרים או בקשות מיוחדות שקיבלו בכל אחת מהרשתות החברתיות שאליהן הם רשומים. אם עד כה בביתכם לא היה מותקן אינטרנט מסונן ייתכן ותתקלו ברתיעה מצד הילדים, הבוגרים יותר, הכינו את עצמכם מבעוד מועד להתנגדויות. הסבירו את היתרונות, הקפידו לנהל שיחה פתוחה, זכרו שזו דרך מצוינת לשמוע מהילדים על חווית הגלישה שלהם ולזהות בזמן אמת סכנות ואיומים לא רצויים. הקפידו לנהל שיחה אחת לתקופה, במסגרת השיחות התקופתיות, כדאי לכם כמבוגרים להשתדל לשמור על שקיפות ולא להתבייש לשאול את הילדים עם מי הם משוחחים, תנו דוגמאות מחייכם האישיים, שדרו לילד כי גם אם נעשו טעויות והוא שוחח עם אדם זר, אתם לא כועסים וכי ניתן רק ללמוד מן המקרה להבא. מומלץ לעשות את כל זה בנימה קלילה ולא מפחידה כדי שהילדים לא ירגישו שהם יסתבכו בצרה ואף יפעלו כדי להסתיר התכתבויות לא נעימות.

שמירה על מודעות לסכנות ברשת

כהורים, מוטלת עליכם האחראיות לשמור ולמנוע מהילד להיחשף לסכנות, עידן הדיגיטל טומן בחובו שינויים רבים ועליכם כהורים להישאר מעודכנים, קראו כתבות בנושא אינטרנט מסונן, הקפידו לעקוב אחרי הטרנדים החדשים שמעניינים את הילדים,

עדכונים בסכנות החדשות יכולים להגיע להורים דרך ניוזלטר תקופתי של ספק אינטרנט או כמובן בפרסום באמצעי התקשורת השונים. כמו כן, הורים צריכים לשמור על מודעות גבוהה על ידי שיחות אחד עם השני ובאמצעות שיתוף פעולה עם המורים והצוות החינוכי בבתי הספר.

עזרים טכנולוגיים

אם החלטתם לקחת את נושא הזהירות צעד אחד קדימה, דעו כי לצד אינטרנט מסונן והיכולת שלכם לחסום אתרים במחשב הביתי, יש גם שורה ארוכה של אפליקציות ותוכנות שעומדות לרשותם ויכולות לעזור להם לקחת את העניינים לידיים. אפליקציות GPS לאיתור הילד דרך המכשיר הנייד או הטאבלט, מצלמות אבטחה מתקדמות לבתים – ואפליקציות שמאפשרות לעקוב אחר הודעות הטקסט של הילדים או פוסטים מרשתות חברתיות.

בכל אחד מהמקרים האלה, כדאי לעדכן את הילדים לגבי השימוש בתוכנות ולא להגיע למצב שבו הבטיחות באה על חשבון פגיעה בפרטיות הילד ופגיעה  באמון ביחסים בינכם..

גם אינטרנט מסונן צריך גבולות

זכרו כי בתור הורים חלה עליכם האחריות לביטחון ילדיכם, גם אם התקנתם ספק אנטרנט מסונן, שוחחתם עם הילד ואתם בטוחים כי הוא מודע לסכנות ונזהר. עדיין כדאי להגביל ולנטר את כמות הזמן בה הילדים מבלים מול המסך. במקביל, רצוי להקפיד על שימוש במכשירים חכמים בחללים משותפים בלבד ולא לשלוח את הילדים לגלוש באינטרנט, בחדר שלהם בזמן שכל בני המשפחה עסוקים בדברים אחרים.

בסופו של דבר, גלישה באינטרנט היא חוויה מהנה שאליה מתלוות לעיתים גם חששות. הפתרון הוא להשתמש בספק אינטרנט מסונן, להגביל את הגלישה במהלך היום לשעות בודדות, לשוחח עם הילדים על הסכנות ברשת ולשמור מולם על שקיפות מלאה.

  • 11548 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות