באינטרנט אין סודות

כמעט לכל אחד מאיתנו, אם לא לכולנו יש חשבון גוגל. גבין אם אנחנו משתמשים במייל של גוגל, גולשים בדפדפן של כרום או צופים בסרטונים באפליקציית יוטיוב- אנחנו משתמשים בשם משתמש וסיסמא שיצרנו בגוגל. המידע האישי שלנו נמצא שם ולא תמיד אנחנו יודעים מה שיתפנו איפה ואת מיד. לכן חשוב, גם בגוגל וגם במדיה החברתית להתאים את הגדרות הפרטיות שלנו וגם לפעול בהתאם בכדי להגן על הפרטיות שלנו כמה שיותר ברשת.

שמירה על הפרטיות במרחב הדיגיטלי:

זה לא סוד כלל וכלל שהחברות הקטנות והגדולות השתמשו בעדר חוקי פרטיות ברורים בכדי לאסוף את המידע האישי שלנו ברחבי הרשת. אותו מידע אישי סייע להם לדייק את ההצעות ללקוחות פוטנציאלים, לדייק את חוויית השירות וכמובן לאסוף כמה שיותר נתונים חשובים לשימוש עתידי וכל זאת ללא ידיעתנו וללא הסכמתנו. עם השנים החלו הגבלות על שימוש בפרטים ועל הצורך בהשארת פרטים במקומות שונים ברשת וגם שונו הגדרות הפרטיות בהתאם. עם זאת, לא כולנו יותר נכון רובנו לא מקדישים מספיק זמן או מחשבה על האפליקציות והשירותים האינטרנטיים הקבועים שלנו, איזה מידע נמצא בהם ומי מגיע אליהם. לכן יש צורך להגדיר את הגדרות הפרטיות שלנו באותן אפליקציות ולוודא שהן אינן משתנות או נפרצות בכדי להגן על הפרטים האישיים שלנו עד כמה שניתן.

נכון, אי אפשר להגן על המידע ברשת במאת האחוזים שכן מידע שעולה לרשת נשאר ברשת ומתגלגל בה אבל בהחלט אפשר להגביל ענקיות כמו גוגל ופייסבוק מהשימוש במידע שהן צוברות עלינו בזמן שאנחנו עושים שימוש ברשת.

הפעולות שיש לבצע בכדי להקטין חשיפה ברשת ולהגדיל את השמירה על הפרטיות:

  1. בשלב הראשון בדקו אילו אפליקציות נמצאות אצלכם בשימוש ואילו סתם שמורות על המחשב ועל הנייד. מחקו כל אפליקציה שלא רלוונטית אליכם ואינכם משתמשים בה באופן קבוע.
  2. בשלב השני כנסו לדפדפן הכרום גם מהנייד וגם מהמחשב וודאו שאתם מחוברים לחשבון שלכם. במידה וזה רק המחשב שלכם- מחקו את שאר החשבונות שמופיעים בו וודאו שרק מי שמשתמש באותם מכשירים מופיע בהם. החשבון של גוגל הוא חשבון אחד והוא צריך להיות מסונכרן בין כל המכשירים שלכם אליהם אתם מחוברים.
  3. בשלב השלישי כנסו להגדרות חשבון הגוגל שלכם והתחילו לעבור על הפרמטרים העיקריים- פרטיות בהתאמה, אבטחת חשבון, ובדיקות הגדרות הפרטיות. עברו על כל הגדרות הפרטיות שנו אותן והגדירו אותן בהתאם ובדקו את הפעילות שלכם ברשת.

שמרו על הפרטיות שלכם גם במדיה החברתית:

מאז שנכנסה המדיה החברתית לחיינו יש הרבה יותר מידע פרטי שמשותף ברשת ואנשים כלל לא מודעים. בעוד הרשת החברתית נועדה לשיתופים אין זה אומר שאתם צריכים לשתף הכל וללא הגבלה או ללא הבחנה.

-הגדירו את החשבון האישי שלכם כחשבון פרטי ולא כחשבון ציבורי והגדירו מי יכול לעקוב אחריכם ומי יכול להיחשף למה שאתם משתפים

-היכנסו לכל אחת מהרשתות החברתיות בהן אתם פעילים, קראו את הגדרות הפרטיות והתאימו אותן לצרכים שלכם.

-המנעו מפרסום תמונות ברשת שאינכם רוצים שתהיינה חשופות לכולם, תעודת זהות ומידע רגיש נוסף.

-בחרו סיסמאות סודיות שרק אתם יודעים, שמרו אותם במקום בטוח ואל תשתפו עם אחרים. החליפו את הסיסמאות לעיתים קרובות ועדכנו אותם בכל המכשירים דרכם אתם מתחברים לרשת.

  • 2177 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות