הם מול המסך ואתם בשליטה

אם בתור ילדים כשחלמתם על טלפון נייד, החלום היה די צנוע, טלפון נייד שמוציא ומקבל שיחות, מאפשר לשלוח הודעות ואולי יש בו איזה משחק אחד או שניים. הרי שהיום, כשילדכם חולם על טלפון נייד, ברור לו שמדובר בטלפון חכם עם מסך טאצ'.

אם המסך היחיד שהכרתם בתור ילדים היה המסך של מכשיר הטלוויזיה היחיד בבית ואם התמזל מזלכם אז גם של המחשב המשותף לכל דיירי הבית. הרי שהיום העולם השתנה לבלי היכר,  לילדים שלכם יש כמה מסכי טלוויזיה, מסך הטלפון הנייד, טאבלט, אייפד ועוד. כשיש שקט בבית, הילדים בדרך כלל בוהים במסכים, כל אחד במסך שלו,  לעיתים נדמה שהם יותר במסכים מאשר פנים מול פנים אבל החשש האמיתי הוא לא המסך אלה מה שמאחוריו. יחד עם התפתחות הקדמה והטכנולוגיה, גברה החשיפה והיום הכל חשוף לכולם.

כל ילד מכיר את גוגל, יוטיוב, מנועי החיפוש בהם אפשר לחפש ולמצוא הכל. מבחר אתרים אינסופי, ומידע שאין לכם כהורים או להם כילדים ובעצם לאף אחד שליטה עליו נמצא ברשת וחשוף לילדים שלכם בכל רגע נתון.

לא תמיד אתם שם בכדי לראות מה הם רואים, לוודא שהם גולשים באתרים בטוחים ושהם לא נחשפים למידע שלא אמור להגיע אליהם. לא תמיד אתם יכולים לעקוב אחר המעשים שלהם, אחרי ההתכתבויות שלהם ומה שהם קוראים, כותבים ומעבירים הלאה. אבל גם כשהם כל היום מול המסך, בעיקר בימים האלה- השליטה חייבת להיות בידיים שלכם!

הגבלת הגלישה:

מצד אחד אתם לא רוצים שהילדים שלכם יהיו היחידים בלי טלפון נייד בכלל או בלי טלפון חכם ולא יהיו חלק מהקדמה החברתית ומהפעילויות החברתיות שכוללות לרוב מסכים, מצד שני אתם לא רוצים שהם יגלשו ללא הפסקה וייחשפו למידע כמו תמונות וכתבות שהם ממש אבל ממש לא צריכים להיות חשופים אליהם.

אז מה עושים? מגבילים. בסופו של דבר האחריות היא שלכם ההורים להחליט מה הם רואים ומה הם לא רואים, כמה הם גולשים ומתי הגיע הזמן לשים את המסך בצד. וגם כאשר הם גולשים- כמה הם יכולים לגלוש ומתי זה מספיק. נכון, זה לא קל אבל אתם בהחלט יכולים להגיע איתם לעמק השווה תוך כדי התניות והגבלות, שוב- זה התפקיד שלכם, גם אם הוא לא תמיד נחמד.

אף ילד לא ירצה לוותר על הנייד לגמרי או להישאר עם טלפון ללא אפשרות שליחת הודעות בווטסאפ או גלישה ברשת ולכן יש להסביר לו שאם הוא מקבל עליו את האחריות אליו להתאים את עצמו לדרישות שלכם ההורים בכדי שתאפשרו לו להמשיך להחזיק בנייד ולגלוש בו.

תאמו ציפיות ביניכם- יש לא מעט חבילות מיוחדות המותאמות לילדים ונמצאות בהשגחת ההורים- רכישת כרטיסי סים המגבילים את הגלישה הסלולארית דרך הנייד באופן מוחלט או מאפשרים גלישה מינימלית.

אנחנו ב019 מציעים ספק אינטרנט עם אפשרות סינון גלישה בהתאמה לצרכים שלכם.

פחות מסכים, ואם מסכים- אז כשהשליטה בידיים שלכם!

  • 2210 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות