המציאות החדשה שלכם Oculus quest 2

אם אתם חובבי מציאות מדומה אז סביר להניח שכבר שמעתם (או כבר רכשתם) על משקפי המציאות המדומה החדשים שהשיקה ענקית המדיה החברתית פייסבוק והם- oculus quest 2 . מדובר במשקפי מציאות מדומה ומשחקים ווירטואליים שכל גיימר ישמח לשחק בהם או לפחות להתנסות ובמחיר שהם נמכרים בשוק כל גיימר גם יכול להרשות לעצמו. כל מה שאתם צריכים בעיקרון זו חבילת גלישה טובה וחזקה שתאפשר חיבור מהיר לרשת הביתית, חיבור למחשב- רצוי אבל לא חייב ולפנות מקום בסלון.

מה הם משקפי המציאות oculus quest 2 ?

מדובר בדגם משקפי המציאות המדומה החדשה של חברת Oculus שהיא בבעלותה של פייסבוק. מדובר בחוויה אלחוטית חדשה וחופשיה יותר מאשר משקפי מציאות מדומה שנוצרו עד כה. המשקפיים מגיעים עם בקרי מגע שמאפשרים אינטרקציה עם העולם מסביב ותנועה מלאה במרחב. עם זאת, כמו בכל מוצר טכנולוגי יש למשקפיים גם יתרונות וגם חסרונות. נתחיל ביתרונות.

היתרונות של משקפי מציאות המדומה oculus quest 2:

יתרון ראשון- משקפי המציאות המדומה מהדור החדש הם מוצר עצמאי לגמרי שעומד בפני עצמו. כלומר- אין צורך בחיבור למחשב על מנת להפעיל אותם שכן הם מבוססים על מערכת ההפעלה של אנדרואיד ומגיעים עם חנות משחקים מובנית. חיבור למחשב ישדרג את השימוש מבחינה טכנית אבל אם יש לכם חבילת סלולר טובה אתם ממש לא חייבים להתחבר למחשב בשביל ליהנות מהמכשיר.

יתרון שני- המשקפיים לא כבדים ונוחים להרכבה לפרק זמן ארוך על הראש ואפשר להסתובב איתם בחופשיות רבה. הבקרים נוחים לאחיזה ומגיבים מהר למדי לפקודות שניתנות להם.

יתרון שלישי- הדגם החדש של משקפי המציאות המדומה מהדור המתקדם מציג מסך משופר שמאפשר לראות תמונה עם תוספת של יותר מחמישים אחוז פיקסלים. שיפור משמעותי מהדגם הקודם.

יתרון רביעי- המכשיר מגיע עם רצועת ראש ורמקול מובנה בתוכו באיכות גבוהה למדי. מי שמעוניין לחבר אוזניות משלו יוכל להסיר את רצועת הראש ולרכוש רצועה שתאפשר לו לחבר את האוזניות שלו למכשיר אך אין בכך צורך שכן הרמקולים הבילט אין במכשיר עושים את העבודה בצורה טובה מאוד.

יתרון חמישי- למכשיר חנות משחקים ותוכנות מובנת כך שניתן להוריד ממנה תכנים ומשחקים למכשיר בקלות וביעילות. החנות מציעה מבחר רב של משחקים שמתחדשים כל הזמן ואפשר למצוא בה תכנים בנושאים שונים כמו מדיטציה, יצירה ואמנות וגם תכנים חינוכיים ואפילו להוריד דרכה סרטים ולצפות בהם.

החסרונות של משקפי מציאות המדומה oculus quest 2 :

כפי שניתן לראות למשקפי oculus quest 2  יש לא מעט יתרונות בעיקר בהשוואה למשקפי מציאות מדומה מהדור הקודם, אך כמו כל מכשיר טכנולוגי יש להם גם חסרונות שכדאי שתהיו מודעים אליהם.

חיסרון ראשון- למרות השיפור המשמעותי של איכות התמונה היא עדיין אינה מושלמת ויש מקום לשיפור. הטענה של רוב המשתמשים היא שהגוונים של השחור אינם כהים מספיק וכן יש מקום לשיפור בניגודיות של התמונה. כמו כן על מנת לצפות בתמונה איכותית יש צורך להרכיב את המשקפיים בצורה אופטימלית על גבי הראש כך שאם הם אינם יושבים בצורה נכונה התמונה יכולה להופיע בצורה מעט מטושטשת עם קווים והבזקים של אור.

חיסרון שני- משקפי ה oculus quest 2  לא עובדים בחשיכה מוחלטת ועל מנת לבצע עקיבה מוצלחת בעזרת המכשיר תאלצו להשתמש בו במקום עם מספיק תאורה. ברגע שיש יותר מדי תאורה היא נכנסת לתוך המשקפיים מהאזור סביב האף שאינו אטום לחלוטין ויכולה להרוס את חוויית השימוש בחשיכה.

חיסרון שלישי- מכיוון שמשקפי המציאות המדומה של oculus quest 2  שייכים בעצם למדיה החברתית פייסבוק, על מנת להתחבר אל החנות ולהוריד ממנה תכנים יש צורך להתחבר למכשיר עם חשבון משתמש של פייסבוק. כאשר תעשו זאת החשבון יקושר לחנות ותוכלו לבצע רכישות. במידה ותתחברו עם חשבון לא פעיל או חשבון פיקטיבי ופייסבוק יחליטו לחסום את החשבון שלכם כל מה שרכשתם בחנות כבר לא יהיה זמין עבורכם ותאבדו את כל הרכישות שביצעתם בחנות.

לסיכום לרכוש או לא לרכוש?

נכון, משקפי המציאות המדומה oculus quest 2  אינם משתווים לכוח המעבד של מחשב יקר ומתקדם אך הם בהחלט מציעים חוויה טובה והגרפיקה סבירה בהחלט. המכשיר עצמו אמנם עצמאי ומאפשר לשחק במשחקי מציאות מדומה ולחוות חוויות ללא חיבור למחשב חיצוני אך החיבור למחשב רק יעצים את החוויה וישדרג בצורה טכנית את השימוש במשקפיים. המחיר המשתלם, חוויית המשחק וחנות התכנים המשודרגת בהחלט הופכים את המשקפיים לרכישה משתלמת עבור כל גיימר.

  • 1178 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות