חבילות סלולר לילדים – באיזה גיל מומלץ לתת לילד את הסמארטפון הראשון שלו?

התלבטות לגבי התזמון המתאים עבור רכישת סמארטפון משותפת להורים לילדים בגילאים שונים. היות ובעידן הנוכחי קשה להסתדר בלי טלפון נייד, הורים רבים שואלים את עצמם מתי כדאי להתחיל ומה המשמעות הכספית של התאמת חבילות סלולר לילדים בטווח הקצר והארוך.

אלו הדגשים העיקריים שיכולים לעזור לכל הורה לדעת באיזה גיל מומלץ לתת לילד את הסמארטפון הראשון שלו:

1. המלצות גלישה באינטרנט מאת אנשי מקצוע

אנשי מקצוע בארץ ובעולם מסכימים שבכיתות ג'-ד' הילדים מתחילים לקרוא היטב, להתעניין ברשת האינטרנט טברשתות חברתיות ולגלות את החיים החברתיים אונליין. לפיכך, בהיעדר שיקולים אחרים זה גם הגיל שבו כדאי להתחיל לשקול לתת להם את הסמארטפון הראשון בחייהם.

2. חינוך מתאים לשימוש נכון בסלולרי

יש הורים שמחליטים לתת לילדים שלהם את הסמארטפון הראשון מוקדם יחסית ובמקביל להעניק להם כלים להבין כיצד להשתמש בו. אם המטרה היא חינוך לטכנולוגיה, אפשר לתת לילדים את המכשיר בראש שקט עוד לפני כיתה ג' ולתת להם גלישה ללא הגבלה.

3. הצבת גבולות ברורים של חבילת גלישה באינטרנט לילדים

הנושא של הצבת גבולות והגדרת תנאים חשוב להורים ולילדים בכל הגילאים. בעזרת הצבת תנאים לגלישה באינטרנט אפשר להגן על הילדים מפני איומי סייבר, כמו גם להציב עבורם גבולות ברורים. הילדים זקוקים לגבולות הללו והתנאים שההורים מציבים בשלבים המוקדמים ילוו אותם גם בהמשך.

4. בקרה והשגחה של גלישה באינטרנט בתחילת הדרך

בעזרת בקרה על אופן השימוש במכשיר ניתן ללמד את הילד איך להשתמש בו וגם להגביל אותו בחבילת גלישה, לשמור עליו ולהגן על עצמו מפני בריונות רשת. הדגש בבקרה הוא על פעולה אקטיבית של ההורים ועל שיתוף פעולה עם המורים.

כפי שניתן לראות, יש שיקולים שונים שעוזרים להכריע בשאלת הגיל המתאים לשימוש בטלפון נייד. החלטת לקנות לילד את הסלולר הראשון? במובייל 019 מחכות למשפחתך חבילות משתלמות במיוחד.

  • 13501 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות