הגנה על הפרטיות באינטרנט

במהלך היום אנחנו מבצעים פעילויות רבות באופן מקוון ברשת האינטרנט, שברובן אם לא בכולן אנחנו חושפים מידע אישי אודותנו. בעוד אנחנו בטוחים שהמידע שלנו מוגן, ברגע שהוא עולה לרשת הוא נשאר שם לצמיתות והוא חשוף לגורמים שיכולים לעשות בו שימוש ללא האישור שלנו ואפילו לרעתנו. מידע יכול להיחשף על ידי פורצי מחשבים (האקרים), חברים ששיתפו את המידע שלך בכוונה או שלא בכוונה ולפי מדיניות הפרטיות של חברות המחזיקות בנתונים שהזנת. אז איך תגן על הפרטיות שלך בכל זאת ברחבי הרשת?

איך המידע שלך יכול להגיע למקורות לא טובים ולא מאושרים ברשת?

ברוב האתרים והמשחקים שאנחנו נכנסים אליהם ברשת יש צורך להכניס פרטי הזדהות מינימליים כמו מייל ומספר נייד ותאריך לידה. בחלק מהמקומות אנחנו אפילו נדרשים להכניס פרטים אישיים כולל מצב משפחתי כתובת מגורים ותעודת זהות ובמידה ואנחנו מבצעים רכישה און ליין אז גם פרטי כרטיס האשראי שלנו שכוללים- מספר, תאריך תוקף וספרות אבטחה בגב הכרטיס. בעוד אנחנו מעוניינים להכניס את הפרטים המינימליים בכדי שנוכל לבצע את הפעולה הרצויה, הפרטים האלה משמשים חברות, ארגונים ואפילו פורצים לאגור את הפרטים שלנו לשימוש עתידי.

בפעולות הבאות אנחנו משתפים מידע, מידע שנשמר ברשת לתמיד:

  • הגדרת חשבון
  • רכישות און ליין בחנויות רשת שונות
  • השתתפות בתחרויות ובסקרים שונים
  • הורדת תוכנות חינמיות
  • הרשמה לניוזלטרים
  • פעילויות במדיה החברתית
  • הצטרפות לקבוצות פורומים ופעילויות און ליין
  • הורדת אפליקציות

מבלי לחשוב על כך אנחנו משתפים מידע אישי אודותנו ללא הבנה על כמה מידע אנחנו משתפים ולמי הוא יכול להגיע. גם אם אין בידי אותן חברות ואתרים פרטים אישיים כגון השם שלנו ופרטי כרטיס אשראי, יש להם מספיק מידע עלינו בכדי לשפר את חוויית המשתמש ולהגדיל את הסיכוי שנרכוש דברים. ברגע שהם עוקבים אחרי הפעולות והפעילויות שלנו ברשת הם יכולים לדעת את ההעדפות שלנו ולהציע לנו פרסומות בהתאם למידע שנאסף אצלם.

עסקאות מקוונות, כמו הרשמה לשירות או קנייה של פריט כלשהו, מקושרות אליך באמצעות מידע כמו הכתובת למשלוח או את מספר כרטיס האשראי. אולם, ברוב המקרים, העסקים בדרך כלל אוספים נתונים שאינם מזהים אותך בשמך. אתרי אינטרנט עוקבים אחרי דפי האינטרנט שבהם אתה מבקר ואחר לחיצות העכבר, אך לא באופן אישי.

איך ניתן לשתף מידע באופן בטוח ולהגן על הפרטיות שלנו באינטרנט?

אי אפשר להגן במאת האחוזים על המידע שאנחנו מעלים לרשת שכן הוא חשוף לפורצים ולאתרים ששומרים את פרטינו אבל ניתן להגן עליו כמה שיותר בדרכים הבאות:

  1. בכל אתר או משחק או אפליקציה קראו לעומק והבינו את מדיניות הפרטיות של אותו אתר.
  2. שתפו רק את המידע המינימלי שנדרש ולא יותר מכך
  3. אל תשתף חברים ביותר מדי מידע אישי ואל תעביר מידע למי שאתה לא סומך עליו
  4. שמור על הסיסמאות שלך סודיות והחלף אותן בתדירות גבוהה
  5. בחר רמות פרטיות במדיה החברתית ואל תתפתה להירשם לכל אפליקציה שמחייבת אותך לשתף את המידע מהפרופיל האישי.

איך תבדקו אם מידע שלכם מופיע ברשת?

גם אם לא אתם שיתפתם או אתם לא זוכרים ששיתפתם מידע עליכם יכול להופיע ברשת. כדאי לעשות בדקיה לבדוק מה מופיע ואיפה ולבקש להסיר אותו.

  1. כנסו למנועי החיפוש וכתבו את שמכם. חפשו גם טקסט וגם תמונות. במידה ועליתם על מידע בנוגע אליכם או עליכם שאינכם רוצים שיופיע באותו אתר פנו לאותו אתר ובקשו להסיר את המידע.
  2. בקרו באופן קבוע במדיה החברתית ובבלוגים של מכרים וחברים ובדקו אם אתם מופיעים שם. אתם גם יכולים לבקש מחברים ומשפחה לא לשתף מידע בכתב או תמונות שלכם ושל המשפחה שלכם ללא אישור שלכם. הסירו תיוגים שאינכם מעוניינים בהם.
  3. כל מקום שבו הופעתם ללא אישורכם או עם אישורכם אבל התחרטתם על כך תוכלו לפנות ולבקש שיסירו

 

  • 1419 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות