מה ההבדל בין ספק לתשתית?

למי מאיתנו זה לא קרה- נתקע האינטרנט ועכשיו צריך להתחיל לחפש מי יתקן את התקלה…. מתקשרים לספק האינטרנט שלנו והוא טוען שאצלו הכל תקין ומפנה אותנו למי שמנהל לנו את התשתית ואנחנו בכלל לא מבינים מה ההבדל בין ספק לתשתית ולמה אי אפשר לפתור לנו את הבעיה בשיחה טלפונית אחת….

בואו נעשה סדר פעם אחת ולתמיד- מה ההבדל בין ספק לתשתית?

לא כולם מבינים איך הרשת של האינטרנט עובדת ורוב האנשים פונים לחברה אחת מוכרת דרכה הם מקבלים את השירות אבל מה שהם לא יודעים זה שאותה חברה מספקת להם רק את שירותי האינטרנט ולא את התשתית או להיפך וכאשר נתקלים בבעיה יש צורך להתקשר לאחד מהם או שמעבירים אתכם מאחד לשני וזה מעצבן ומבזבז זמן… אז כדי שלא תבזבזו זמן וכדי שלא תהיו סתם עצבניים החלטנו לעשות לכם סדר אחת ולתמיד ולהסביר ולהבהיר מה ההבדל בין ספק אינטרנט לתשתית אינטרנט.

תשתית אינטרנט

התשתית היא האמצעי המקשר. התשתית מקשרת בין המודם של האינטרנט שנמצא אצלכם בבית לבין האתרים השונים בהם אתם גולשים. התשתית היא פיזית- היא בנויה מכבלים וצינורות והיא מחברת באופן פיזי ממש את הנקודות השונות. נכון שיש מערכת ביוב ומערכת חשמל? ככה גם יש מערכת תשתית לאינטרנט. אם התשתית היא טובה ואיכותית כך גם הגלישה טוב ואיכותית. אם יש תשתית שאינה טובה ואינה איכותית אז הגלישה תהיה איטית ותהינה בה לא מעט תקיעות בגלישה. בארץ ישראל לדוגמא ישנן רק ארבע תשתיות אינטרנט קיימות שמספקות שירותי תשתית בטכנולוגיות שונות כמו כבלים או סיבים אופטיים והן- הוט, בזק, פרטנר, סלקום.

ספק אינטרנט

אז מה התפקיד של ספק האינטרנט בעצם? הספק הוא הגורם שאחראי להעביר את המידע מהטלפון החכם או מהמחשב שלנו לשרת האינטרנט- והוא מעביר נתונים, מעבד נתונים ומתרגם אותם למידע ויזואלי שנוכל לקרוא ולהבין. הספק צריך את התשתית- את הרשת עצמה בכדי להעביר את המידע.

בכדי להמחיש את שיתוף הפעולה ההכרחי ביניהם ניקח לדוגמא רכב. הרכב הוא התשתית. בלעדיו לא נוכל להגיע ממקום למקום. הספק הוא הדלק- בכדי להניע את הרכב ולהזיז אותו אנחנו צריכים דלק- בכדי להעביר נתונים אנחנו צריכים ספק ותשתית.

ברגע שהספק לא איכותי הגלישה תהיה איטית, יהיו ניתוקים ונחווה בעיות בגלישה. חשוב מאוד להבין מהי הבעיה ומה המקור שלה בכדי להתקשר למוקד הנכון ולא להמתין סתם על הקו לספק כשהבעיה היא בתשתית או להמתין על הקו לתשתית כשהבעיה היא בספק.

  • 6469 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות