הילד כל היום באינטרנט מול המסך ?

כל חייכם אתם חוזרים על מנטרה קבועה מול הילדים " תפסיקו להיות כל היום מול המסך" והנה, החיים זמנו לכם סיטואציה מורכבת בה נגזר עליכם להיות בבית, סיימתם עם חוברות היצירה והאפייה המשותפת ואין מנוס לתת לילד להיות באינטרנט ולא קצת. קורונה או לא חינוך הילד שלכם עדיין צריך. והאינטרנט לא חייב להיות קללה. להפך. נסו להתעניין בחיי ילדיכם, זה בדיוק הזמן לשבת יחד איתם מול המסך. להסביר להם קצת על דברים אחרים, איך אבא בונה אתרים, איך אמא מכינה מצגת לעבודה או סתם לחשוף אותם לאתרים מעניינים.

לפנייכם כמה טיפים קטנים שיהפכו את החיים מול המסך לקלים יותר.

אל תגבילו אותם:

גולשים במידה

אומנם הילדים אוהבים להיות מול המסכים, אבל השליטה יכולה להיות עדיין בידיים שלכם. חברת 019 מאפשרת למנויי הסלולר שלה לבצע "בקרת הורים" על הימים והשעות בהם גולשים הילדים ברשת, תוכלו להיכנס לאזור האישי ותכולו להגביל את שעות הגישה לאינטרנט. אנו ממליצים לבצע שיחה עם הילדים, להגדיר את שעות הגלישה יחד איתם ולבצע את השינוי, כך שיהיה זמן למסכים וזמן לעיסוקים אחרים.

סביר להניח שעשיתם חבילת גלישה לכל דיירי הבית ושיש לכם אינטרנט מהיר ושגם אתם צורכים זמן מסך לא מועט. סביר להניח גם שיש לכם יותר ממסך אחד בבית, בין אם זה מחשב נייד או מחשב נייד, אייפד או אייפוד, אייפון או סוג אחר של טלפון חכם- לילדים יש כל כך הרבה אופציות למסכים היום אז פלא שהם בוחרים פעילות שקשורה במסך?

הטכנולוגיה והקידמה הביאו אותנו למצב שרוב הפעילות שלנו היא אונליין ודורשת מסכים, בנוסף כשהילדים מבלים כל כך הרבה שעות בבית סגור, בלי הרבה אלטרנטיבות אחרות, נסו שלא להגביל אותם, אלא אם כן הצבתם אלטרנטיבה ראויה. חוג ספורט משפחתי בסלון, הכנת ארוחה, או טקס נקיונות יומי.  נתתם להם זמן מסך מוגבל- הם יעריכו אותו יותר וגם ישתמשו בו בחוכמה. בשאר הזמן יעסקו בדברים אחרים.

זכרו כי לא כל פעילות במסך היא אסון:

אם הילדים כל היום רק מתכתבים ברשת, צופים בסרטונים אלימים או אלימים מילולית ומשחקים במשחקים אלימים לא פחות- אפשר להבין למה אתם רוצים שהם יתעסקו פחות במסך- אבל זה הזמן להזכיר לכם שזו אחריות הורית שלכם עם מסך או בלי מסך להחליט מה הם עושים ומה הם רואים.

אז מה אפשר לעשות מול המסך בכל זאת?

1. ללמוד נושא חדש- תשאלו את הילדים שלכם מה הם רוצים ללמוד. מה הם רוצים לדעת. ככה גם תכירו אותם קצת יותר וגם תעזרו להם- אם זה קורס בחינם או סדנא ברשת שהם יכולים לצפות בה ללמוד ולהתקדם. ציור, מחשוב, שפה- יש היום הכל ברשת וצריך רק לבחור. אולי אפילו תשבו ללמוד איתם משהו חדש.

2. לשחק- יש לא מעט משחקים שאפשר לשחק במחשב שאפשר גם לפתח בהן כישרונות ויכולות לעתיד. בנוסף, יש משחקים כמו שחמט בהנגשה לילדים בגילאים קטנים שמלמדים את החוקים ומאפשרים לשחק לאחר מכן את המשחק אופליין. רק וודאו שהם משחקים משחק המותאם לגילם ללא אלימות פיסית או מילולית.

3. ללמוד להשתמש ביישומי מחשב- אין ספק שמחשבים לא ייעלמו מהעולם אלא להיפך- הם ייקחו חלק נכבד יותר בחיים שלנו, ולכן חשוב שהילדים שלנו יידעו לעבוד בהם כמה שיותר טוב.

4. לפתוח בלוג חינמי בנושא שהילדים אוהבים – בלוג מתכונים

5. להזמין אלבומים מקוונים

6. להכין מצגת מגניבה ליום ההולדת של אחד מבני המשפחה

7. לבנות אתר באחת הפלטפורמות החינמיות

8. להפוך ליוטיוברים או וולגורים מהשורה הראשונה

9. לפתוח אקסלים תקציביים ולסייע בניהול התקציב המשפחתי

10. לבנות אילן יוחסין משפחתי באתרים היעודיים

נסו ותהנו.

  • 3754 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות