מה זה סיב אופטי?

אינטרנט ביתי, מהירות גלישה, חבילות גלישה, מגדיל טווח, כל אלה היו ג'יבריש עד לפני כמה שנים אבל היום הם כבר חלק מאוצר המילים של כל אחד ואחת מאיתנו- כולל הילדים. לאחרונה נוסף המושג סיב אופטי בכל הקשור לתחום האינטרנט הביתי וסביר להניח שכבר קיבלתם טלפון אחד או שניים שהסביר לכם שיחברו אתכם בקרוב לרשת אינטרנט המבוססת על סיב אופטי, אז כדאי שתכניסו את המילה ללקסיקון שלכם ועוד יותר כדאי שתבינו מה היא אומרת.

העברת נתונים ברשת למרחק ארוך בביצוע גבוה על ידי סיב אופטי:

סיבים אופטיים משמשים להעברת מידע בצורת פעימות אור לאורכו של חוט העשוי מזכוכית, מפלסטיק או דרך סיב. הסיבים האופטיים משמשים לצורך העברת נתונים למרחק ארוך בביצוע גבוה והשימוש בהם נפוץ בטלפונים בטלוויזיה וגם באינטרנט ולכן סביר להניח שנתקלתם במושג לא מעט.

כאשר מדברים על חבילות אינטרנט למיניהן המבינים יבקשו לדעת מה רוח הפס, איזה סוג כבל משמש להעברת המידע ומהי מהירות השידור של הנתונים. הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת- מבלי להבין יותר מדי או להיכנס ליותר מדי דקויות הוא שלסיבים אופטיים יש יתרונות רבים ביחס לכבלים הרגילים (כבלים מנחושת) שמשמים להעברת הנתונים והם בעלי רוחב פס גבוה יותר ומעבירים את הנתונים במהירות שידור גבוהה יותר.

סוגי כבל סיבים אופטיים:

שני הסוגים העיקריים של כבל סיבים אופטיים שקיימים היום הם סיבים במצב יחיד וסיבים מולטי מוד. סיבים במצב יחיד הם בעלי קוטר קטן יותר מה שמקטין את האפשרות שהאות שמשודר ייחלש או יופחת ולכן הן משמשים למרחקים ארוכים יותר. כמו כן לסיבים במצב יחיד יש רוחב פס גבוה יותר והם דורשים חישובים מדויקים יותר ולכן גם יקרים יותר. השימוש בסיבים אופטיים מולטי מוד או מולטי מדידה הוא בעיקר ליצירת אור במנורת לד

סיב אופטי- יתרונות וחסרונות לשימוש:

כמו בכל דבר גם לשימוש בסיב אופטי יש יתרונות וחסרונות ומומלץ לשקול את שניהם לפני קבלת ההחלטה באיזה כבל להשתמש ואם לבצע את השינוי ואת המעבר לכבל סיב אופטי.

סיב אופטי- היתרונות:

  • יכולת תמיכה טובה יותר בעקבות רוחב פס גבוה יותר
  • רגישות מופחתת להפרעות שונות כגון הפרעות אלקטרומגנטיות
  • הסיבים האופטיים הינם חזקים יותר מסיבי נחושת
  • הסיבים האופטיים קלים יותר מסיבי נחושת
  • הסיבים האופטיים דקים יותר מסיבי נחושת
  • ניתן להשקיע את הסיבים בסיבים אופטיים של מים ולמקם אותם בכבלים תת ימיים
  • אינם צורכים תחזוקה
  • תחלופה בתדירות נמוכה

סיב אופטי- החסרונות:

  • הסיבים האופטיים הינם יקרים יותק מאשר כבלים רגילים מנחושת
  • סיבים אופטיים מזכוכית הינם רגישים יותר ולכן נדרשת עבורם הגנה גבוהה יותר ויש למקם אותם בתוך כבר חיצוני מה שלא נדרש בסיבים בכבל נחושת
  • התקנה של סיבים אופטיים הינה התקנה ארוכה ומרובה
  • סיבים אופטיים שבירים יותר ונוטים להישבר ביתר קלות
  • סיבים אופטיים עלולים לאבד את האות של השידור במקרה שבו הכבל כפוף או מעוקל

כפי שניתן לראות מומלץ לעבור על היתרונות ועל החסרונות מול הספק ורק לאחר מכן להחליט על המעבר לסיבים אופטיים, מה שברוב המקרים מוכיח את עצמו כמשתלם יותר.

סיב אופטי- לא רק בעולם האינטרנט:

נכון, אנחנו בעיקר מכירים את הסיבים האופטיים מהעולם של האינטרנט בו כולנו חיים ופעילים ולרוב הם מתקשרים לנו באופן אוטומטי להעברת נתונים ורוחב פס גבוה. בגלל תכונות אלה הסיבים האופטיים משמשים אותנו לעוד תחומים הדורשים חיבורים וביצועים טובים יותר באלקטרוניקה ושידור.

השימושים הנפוצים היום בסיבים אופטיים הם רבים:

-טלוויזיה בכבלים

-רשת האינטרנט

-חיבור בין רשתות מחשבים במקומות שונים

-שימוש במכשירים רפואיים לצורך אספקת תאורה מדויקת, וחיישנים בהליכים רפואיים פולשניים מזעריים.  היום נפוץ להשתמש בסיבים האופטיים בביצוע של צילומי רנטגן, בדיקות שונות כמו אנדוסקופיה, מיקרוסקופ כירורגי וטיפול באור וכן בדיקות וסריקות כמו MRI.

באופן כללי ניתן לראות שלשימוש בסיבים האופטיים יש יותר יתרונות וחסרונות ועקב המשקל הקל שלהם והגודל הקטן שלהם והעובדה שאינם נתונים להפרעות אלקטרומגנטיות חיצוניות ניתן לעשות בהם שימוש רב בהרבה מאוד תחומים כאשר הנפוץ ביותר הוא ברשת האינטרנט. אם הוצע לכם לאחרונה לעבור לרשת אינטרנט המבוססת על סיבים אופטיים מומלץ מאוד לבחון את האפשרות שכן סביר להניח שתתחילו ליהנות מחוויית גלישה מהירה ואיכותית יותר לאורך זמן- וכל זאת תודות לסיב אחד קטן!

  • 1631 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות