מה זה מגבר קליטה סלולרי

אין ספק שהטלפונים הסלולאריים שיפרו משמעותית את החיים שלנו והפכו אותם לקלים יותר ואותנו לזמינים יותר. עם זאת, אנחנו מוצאים את עצמנו מסתובבים כל היום בחיפוש אחר מקום להטעין את הנייד שעוד רגע נגמרת לו הסוללה או יותר גרוע- מחפשים מקום עם קליטה. מהרגע שהאינטרנט האלחוטי (WIFI) נכנס לחיינו נהיה לנו קל יותר וזול הרבה יותר להיות זמינים ברוב המקומות , אך עדיין חשוב לוודא שיש לנו חבילת גלישה איכותית ודרכים להגביר את הקליטה הסלולארית שלנו באופן קבוע.

מה עושים כשאין קליטה סלולארית?

תודו שברגע שאין לכם קליטה באזור מסוים אתם יכולים ממש להשתגע! אי אפשר לשלוח הודעה, אי אפשר לקבל מיילים וכשאתם מנסים להתקשר אתם מקוטעים לגמרי. אז איך תרגישו אם מדובר במקום המגורים שלכם ואין לכם בו קליטה בכלל או קליטה ממש גרועה? כאשר מדובר באזור של מקלט, חניון, מרתף או אפילו דירה עורפית או שיבושים אזוריים אתם יכולים למצוא את עצמכם בלי קליטה סלולארית.

במקרים בהם אין קליטה איכותית ורציפה חשוב לבדוק כמה דברים ובראש ובראשונה יש לפנות אל ספק האינטרנט שלכם ובמקרה הצורך להחליף ספק אינטרנט. בררו מולו על מהירות הגלישה, על חבילות גלישה משודרגות, משפר טווח קליטה בבית וכן אם יש אפשרות לשדרג את הרשת לסיבים אופטיים לדוגמא ולשפר משמעותית את הקליטה שלכם.

במידה וכל זה לא עבר קיימת אפשרות נוספת והיא התקנה של מגבר קליטה סלולרי. מגבר קליטה סלולרי או בשמות הלועזים שלו- בוסטר או ריפיטר- מאפשר  להגביר את הקליטה הסלולארית באזור בו הוא מותקן. בעבר הלא רחוק חברות הסלולאר היו מבצעות התקנה של מגבר קליטה סלולרי באופן עצמאי ויזום באזורים בהם לא היתה קליטה טובה והיו תלונות של לקוחות. היום, לאחר מהפיכת הסלולר וכשהלקוחות משלמים ממש מעט עבור השימוש במכשיר הנייד , חברות הסלולר כבר אינן עושות זאת ולכן לכן נשארת האפשרות להגביר את הקליטה באופן עצמאי על ידי התקנה של מגבר קליטה סלולרי.

דברים שחשוב לדעת לפני רכישה של מגבר קליטה סלולרי:

נכון להיום לא ניתן לייבא מגבר קליטה סלולארי אלא רק לרכוש אחד בארץ כאשר העלות הממוצעת עומדת על כאלפיים שקלים.  לפני שאתם ממהרים לרכוש מגבר, בדקו מה השימושים שלכם ברשת הסלולרית שכן מגבר קליטה סלולרי בסיסי מכסה גלישת רשת בסיסית ושיחות- רשת חברתית, הודעות בווטסאפ, מיילים וכדומה . אם אלה הצרכים שלכם בהחלט תוכלו להסתפק במכשיר הבסיסי.

במידה והצרכים שלכם אחרים, אם לדוגמא אתם נוטים להוריד ולצפות בהרבה מאוד סרטים, אתם משחקים במשחקים ברשת באופן קבוע או שאתם פשוט אוהבים מאוד גלישה מהירה וכמה שיותר- יהיה עליכם לרכוש מגבר שליטה שתומך גם בדור ארבע ובדור ארבע פלוס שהינו יקר יותר אבל בהחלט משתלם.

אפשרות נוספת היא לבצע רכישה של מגבר קליטה סלולארי לפי חברות הסלולר השונות שמציעות שירותים בארץ ולפי האנטנות שלהן. תוכלו לבדוק מגבר קליטה לפי השימוש בחברת פרטנר והחברות השונות המשתמשות באנטנות שלה, סלקום, פלאפון או כל חברה המשתמשת באנטנות שלהם או פשוט לרכוש מגבר שמכסה את כל החברות הסלולאריות שקיימות.

אחת השאלות העיקריות שמעסיקות את כולם היא עניין הקרינה מהמגבר ולכן חשוב שתדעו את הנתון המעט מפתיע הבא- שיפור של הקליטה תורם להפחתה של הקרינה ולא להיפך. לפי המשרד להגנה על איכות הסביבה וכפי שרשום באתר שלהם- מגברים סלולאריים שמותקנים בתוך המבנה והתפקיד שלהם הוא להגביר את הקליטה של הרשת הסלולרית משדרים בעוצמות נמוכות ופטורים מפיקוח של המשרד להגנת הסביבה. עוד נכתב שהמגברים הללו אינם מצריכים רישוי, אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור ומקטינים את הקרינה הנפלטת מהשימוש במכשיר הטלפון הנייד.

אז לסיכום, אם נחזור רגע להתחלה- אין ספק שהטלפונים הסלולאריים שיפרו משמעותית את החיים שלנו והפכו אותם לקלים יותר ואותנו לזמינים יותר. ואין ספק שהמגברים שתפקידם להגביר את הקליטה הסלולארית שלנו שיפרו את הקשיים שהשימוש הסלולארי הביא איתו. שימו לב שככל שאנחנו מתקדמים במכשירים ודורות שלהם -לדוגמא הדור החמישי שנכנס לפריסה לאחרונה- יהיה צורך במגברים חזקים יותר ואיכותיים יותר ומכיוון שלא מדובר פה על מחיר זול במיוחד וודאו שאתם אכן רוכשים מגבר שתומך בתדרים הרלוונטיים עבורכם.

  • 13448 צפיות

כתבות מומלצות עבורך:

לפרטים נוספים והתחברות מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם תיק תק
* כל השדות הינם שדות חובה
תודה!
אנחנו אוטוטו חוזרים אליכם עם כל התשובות לכל השאלות